۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۷۳۳۳
استاد حوزه علمیه تبریز:

غرب حذف مرجعیت را در انتخابات عراق هدف قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ مدرس جریان‌شناسی سیاسی گفت: غرب مرجعیت و تشیع را سبب ناکامی در رسیدن به اهداف خود می‌داند.
آيت الله سيد علي سيستاني؛ مرجع عاليقدر شيعه در عراق


حجت الاسلام محمد امانی زرند، استاد حوزه های علمیه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تحلیل انتخابات عراق و اهداف دشمنان اسلام در این زمینه پرداخت.

وی با بیان این‌که برنامه ریزی برای انتخابات عراق از سوی غرب و صهیونیزم از ماه ها قبل آغاز شده است، گفت: این برنامه ریزی در اقداماتی فشرده و پیچیده شروع شده که در نهایت به تلاش برای بی کفایت نشان دادن دولت شیعی عراق منجر شود.

استاد حوزه های علمیه تبریز افزود:‌ رسانه های دست نشانده و مغرض غربی از چندین ماه قبل با تهیه برنامه ها و گزارش های هدفمندی سعی در نا‌امن جلوه دادن عراق از یک سو و بی اثر بودن برنامه‌های دولت عراق در بهبود وضعیت معیشتی و اجتماعی مردم این کشور داشته اند.

مدرس جریان‌شناسی ‌سیاسی ابراز داشت: غرب حذف مرجعیت و تشیع را در انتخابات عراق هدف قرار داده است، چرا که این دو عامل را موجب ناکامی در رسیدن به اهداف خود می داند.

وی با اشاره به درایت و هوشمندی حضرت آیت الله سیستانی در جریان‌های اخیر عراق تصریح کرد: این عالم شیعی با هوشمندی کامل اعلام کرد که در ایام انتخابات دیداری با مسؤولان و کاندیدهای مجلس نخواهند داشت.

حجت الاسلام امانی زرند تأکید کرد: این اقدام سبب خواهد شد تا در کنار حفظ جایگاه مرجعیت، از سوءاستفاده هدفمند رسانه‌های غربی در این زمینه جلوگیری شود.

استاد حوزه های علمیه تبریز انفجار روز گذشته در نجف را تلاشی برای تضعیف دولت نوری المالکی به عنوان حاکمیت شیعی این کشور دانست و گفت: انفجار در شهر شیعی نجف و در میان زائران ایرانی برنامه‌ای کاملاً هماهنگ و طراحی شده بود.

مدرس جریان‌شناسی سیاسی تصریح کرد: شیعیان عراق‌ و دیگر مسلمانان هوشمند این کشور در شرایط کنونی نیازمند اتحاد و انسجام بیشتر هستند تا دشمنان در این برهه از تاریخ عراق نیز با ناکامی روبه‌رو شوند و فرصتی برای استقرار حاکمیت مجدد بعثی‌ها و عوامل دست نشانده غرب به وجود نیاید./935/

ارسال نظرات