۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۷۷۵۱۶

امید حرم منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ چاپ نخست کتاب «امید حرم، زندگی حضرت ابوالفضل العباس(ع)»، تدوین سید ابوالقاسم حمیدی از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شد.
اميد حرم ، زندگي حضرت ابوالفضل العباس، سيد ابوالقاسم حميدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ نخست کتاب «امید حرم، زندگی حضرت ابوالفضل العباس(ع)» تدوین سید ابوالقاسم حمیدی، از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شد.

بر اساس این گزارش، «امید حرم» با بیان وقایع ولادت تا شهادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) به تشریح حالات و زندگانی آن حضرت پرداخته است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «حضرت عباس(ع) فرزند امیرالمومنین علی(ع) و فاطمه ام‌البنین(ع) است، لقب ایشان قمر بنی‌هاشم، باب‌الحوائج و سقاست. با کنیه‌ ابوالفضل، ابوفاضل و ابوالقریه شناخته می‌شود. این بزرگوار در چهارم شعبان سال 26 هجری قمری در مدینه منوره متولد شدند. حضرت ابوالفضل (ع)، 34 سال زندگی کردند و در راه اسلام و در روز عاشورا به سال 61 هجری قمری به شهادت رسیدند، مرقد آن بزرگوار در کربلاست و دارای گنبد، بارگاه، صحن و سرای بزرگ و ملکوتی است.

مورخان اسلامى، دوران زندگانی حضرت ابوالفضل(ع) را به سه دوره زندگی با پدر(حدود 14 سال)، زندگی با امام حسن‌مجتبی(ع) و زندگی با امام حسین سیدالشهداء(ع) تقسیم کرده‌اند.»

چاپ نخست کتاب«امید حرم، زندگی حضرت ابوالفضل العباس(ع)» در شمارگان 2000 نسخه با قیمت 1000 تومان از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شده است./919/ن601/ع

ارسال نظرات