۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۷۵۶۸

شماره جدید پیام انقلاب منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ سی‌ و دومین شماره پیام انقلاب به همت نمایندگی ولی فقیه در سپاه منتشر شد.
پيام انقلاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در این شماره پیام انقلاب هفت بخش گنجانده شده است.
بخش اول ویژه مناسبت های اسفند ماه است. در این بخش به عناوینی چون پیامبر؛ شؤون ولایت تشریعی، یک جرعه نور؛ مطالبات رهبری، متن آخر سخنرانی شهید حجت الاسلام محلاتی و یادگار امام؛ و نقش سترگ او در انقلاب پرداخته شده است.

در بخش سیاسی موضوعاتی چون واکاوی فراز و فرود مناسبات آمریکا و چین، ایران هراسی، بازی جدید آمریکایی ها با اعراب، نظام ولایی؛ بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی، قدرت هوشمند، نگاهی به بنگاه «رند» و رویکرد آن به مسائل ایران، اسلام گرایی نوین و سکولاریسم در ترکیه و مبارزه با تروریسم در پرتو آموزه های اسلامی مورد بررسی قرار داده شده است.

در گزیده ای از مقاله «اسلام گرایی نوین در سکولاریسم در ترکیه» آمده است: «مجموعه تحولات فکری و سیاسی جهان اسلام و به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، ترکیه را محل تلاقی اندیشه ها و گرایش های موجود قرار داده بود و با توجه به تاریخ گذشته این کشور و روابط ویژه ای که با جهان غرب داشت نوعی اسلام گرایی در ترکیه ظهور کرد.»

بخش فرهنگی این شماره به عناوینی چون ولایت فقیه؛ حاکمیت عالمان عادل و پارسا، نکته های تاریخی، بزرگمردی که تحسین دشمنان را برانگیخت، گذری بر تاریخ ایران از دولت شیعی تا انقلاب اسلامی، شکاف میان مدیریت هنری واستعدادهای جامعه، نانوتکنولوژی معما نیست، مروری بر پیدایش رسانه های جریان ساز جهانی و از قدرت نرم تا تهدید و جنگ نرم اختصاص یافته است.

جایگاه سپاه در شکل گیری؛‌ تداوم و آینده انقلاب اسلامی، حلبچه؛ قربانی سلاح های رژیم بعثی صدام، صدور انقلاب؛ چرایی و چگونگی و نتایج آن عنوان مطالب به چاپ رسیده در بخش سپاه و دفاع مقدس این نشریه است.

در بخش معارف به تفاوت بلا و فتنه، حقوق و تکالیف متقابل مردم و حکومت از دیدگاه اسلام و درس اخلاق (غیبت) پرداخته شده و آخرین بخش باعنوان بخش اقتصادی به مطالبی چون خوشه هایی که نیامده رفتند‌ و چراغ راه اختصاص یافته است.

سی‌ و دومین شماره پیام انقلاب به مدیر مسؤولی رمضان شریف و سردبیری حسن علایی فعال در اسفند ماه سال جاری به همت نمایندگی ولی فقیه در سپاه منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات