۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۷۷۵۷۹
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

دشمنان با اسلام ساختگی درصدد ریشه‌کنی اسلام حقیقی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اسلامی که از مساجد و حوزه های علمیه منبعث نشود، اسلام آمریکایی است.
احمد احدي منش، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد احمدی منش، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، روز گذشته در همایش تجلیل از ائمه جماعات فعال در کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد این استان اظهار داشت: استکبار حهانی امروز با رویکرد فرهنگی وارد عرصه مقابله با آرمان های انقلاب اسلامی شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: دشمنان با استفاده ابزاری از برخی افراد ساده لوح و کوته فکر درصدد ضربه به اسلام از دورن است، به گونه ای از اسلام ساختگی برای ضربه به اسلام ناب محمدی بهره می‌برد.

احمدی منش خاطر نشان کرد: اسلامی که از مساجد و حوزه های علمیه منبعث نشود، اسلام آمریکایی است، مردم اسلام نابی که مبلغان آن روحانیان اصیل حوزوی هستند را قبول دارند.

وی اظهار داشت: مساجد و حوزه های علمیه در طول تاریخ بهترین مراکز دینی و مهم ترین سنگر دفاعی مسلمان بوده و در دوران اخیر مساجد می توانند با آشنا کردن جوانان و نوجوانان با فرهنگ غنی اسلام و قرآن و دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی در مقابله با تهاجم فرهنگی اصلی ترین نقش را داشته باشند و در ابن میان کانون های فرهنگی هنر می توانند بهترین راهکار باشند.

احمدی منش در ادامه خاطر نشان کرد: برای هدایت فرهنگ و هنر در مسیر صحیح، کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین مکان برای انجام حرکت های متعهدانه است که در تمامی این حرکت ها، تخصص جزء ضروری تعهد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت کانون‌های مساجد در پرورش و تربیت جوانان و نوجوانان اظهار داشت: عبور فرهنگ و هنر از فیلتر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد موجب تعلیم و تربیت نیروهای مومن، متعهد و متخصص می شوند که این نیروها می توانند باعث نجات فرهنگ و هنر کشور از هجمه های موجود باشند.

دبیر هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی ـ هنری استان آذربایجان شرقی خاطر‌نشان کرد: فعالیت‌های مثمر ثمر، رضایت بخش و مردم پسند محور فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است./935/پ202/س

ارسال نظرات