۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۷۶۷۹

امام خمینی و بیداری اسلامی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب امام خمینی و بیداری اسلامی نوشته رضا حسینی فر از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
امام خميني (ره)


به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، کتاب امام خمینی و بیداری اسلامی برای آشنایی با اندیشه های سیاسی امام خمینی(ره)، ابتدا زمینه ها و بسترهای شکل گیری اندیشه ایشان را بیان می کند.

این اثر، در پنج فصل به سامان رسیده است. فصل اول باعنوان زندگی نامه علمی ـ سیاسی امام خمینی(ره)؛ به موضوعاتی چون ازتولد تا مرجعیت، از مرجعیت تا تبعید، دوران تبعید و دوران رهبری عروج پرداخته است.

در فصل دوم با عنوان دین و سیاست از نگاه امام خمینی(ره) به این پرسش محوری که امام خمینی(ره) به عنوان اندیشمند دینی، چرا و چگونه پا به عرصه سیاست نهاد و بین این دو چه ارتباطی وجود دارد؟ پاسخ می دهد.

در سومین فصل کتاب با عنوان امام خمینیو انقلاب اسلامی، به این پرسش اساسی می پردازد که چرا ایشان همچو پاره ای از مخالفان، به انجام پاره ای از اصلاحات راضی نشد و تنها گزینه پیش رو را انقلاب دانست؟

در چهارمین فصل به موضوع امام خمینی و حکومت اسلامی پرداخته شده است. در این فصل به جامعه ارمانی امام خمینی و نظام بدیلی که ایشان به جای سلطنت معرفی می کنند، می پردازد و دلایل مشروعیت چنین نظامی از نگاه ایشان بررسی می شود.

در فصل پایانی این کتاب امام خمینی(ره) و نهضت جهانی اسلامی مورد واکاوی قرار می گیرد. در این فصل به این سوال که آیا انقلاب ایران، محدود به این کشور است یا گستره انقلاب بیش از جغرافیای ایران است؟، پاسخ داده می شود.

کتاب امام خمینی و بیداری اسلامی نوشته رضا حسینی فر برای نخستین بار در سال جاری از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات