۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۷۷۷۵
همایش علمی اصلاح الگوی مصرف (6)؛

رعایت ارزش های اخلاقی در اصلاح الگوی مصرف ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: رعایت ارزش‌های اخلاقی، یگانه چاره ای است که انسان امروز برای درمان مصرف گرایی و گریز از پیامدهای آن پیش رو دارد.
حجت الاسلام محمد رضا جباران، عضو هيأت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا جباران، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در همایش علمی اصلاح الگوی مصرف که صبح امروز بیستم اسفند در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد با اشاره به ارزش های حاکم بر مصرف در اخلاق اسلامی، تصریح کرد: رعایت ارزشهای اخلاقی، یگانه چاره ای است که انسان امروز برای درمان مصرف گرایی و گریز از پیامدهای آن پیش رو دارد.

وی تأکید کرد: توجه، شناخت و التزام به موازین اخلاقی در حوزه مصرف بدون آگاهی از مبانی و پشتوانه های نظری آن صورت نمی گیرد.

حجت‌الاسلام جباران با تبیین ارزش های اخلاقی حاکم بر حوزه مصرف و پیش از آن اصول و مبانی نظری آنها، افزود: ابزارانگاری دنیا، باور به نظارت الاهی بر عالم، امانت انگاری ثروت، ابزارانگاری مصرف و باور به تأثیر عمل در سرنوشت انسان مبانی و اصولی است که بررسی آن لازم است.

وی التزام به حلال خواری، هدر ندادن اموال، کسب انگیزه و نیت صحیح، زهد، قناعت، تدبیر میانه روی، توکل، شکر و تواضع در جایگاه ارزش های اخلاقی حاکم بر حوزه مصرف، طرح، تبیین و ارتباط هر یک را با حوزه مصرف ضروری دانست. /920/پ2023/ع

ارسال نظرات