۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۷۷۷۹۷
در فصلنامه مطالعات سیاسی می‌خوانیم؛

راه های خروج از فتنه در جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ سی و دومین شماره فصلنامه مطالعات سیاسی به همت معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه منتشر شد.
راه های خروج از فتنه در جامعه اسلامی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره سیو دوم فصلنامه مطالعات سیاسی به جنگ نرم اختصاص یافته است.
 در گزیده ای از آغاز سخن این فصلنامه با عنوان جنگ نرم آمده است: «اساس جنگ نرم در بحران سازی و مشروعیت زدایی است و پیگیری ها از سوی نیروی متهاجم برای تحقق هدف در هریک از موارد ذکر شده در واقع برای مشروعیت زدایی انجام می شود.»

در این فصلنامه شش مقاله برگزیده به چاپ رسیده است. یکی از مقالات به چاپ رسیده در این شماره «راه‌های خروج از فتنه در جامعه اسلامی» است؛ این مقاله در پی پاسخ به این سؤال که «چه عواملی باعث پیدایش فتنه در جامعه می گردد؟» و «در صورت ابتلای جامعه به فتنه راه های مقابله و خروج از آن چگونه است؟» ا ز روش تاریخی ـ تحلیلی استفاده کرد و ضمن اشاره به دوره زمامداری امیر المومنین علی(ع)، از فرمایشات آن امام همام برای گذار از شرایط امروز جامعه اسلامی از فتنه پیش آمده بهره برده است.

در گزیده از این مقاله می خوانیم:«فتنه در مراحل ابتدایی خود به صورت نامشهود و در خفا شکل می گیرد که در این زمان فاقد عوارض ظاهری و خارجی می باشد اما در مراحل بعدی آشکار و بی پرده رخ عیان می کند و آثار و تبعات مذموم خود را در اجتماع ظاهر می‌نماید.»

«تاثیر قدرت نرم آمریکا بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» عنوان مقاله ای است که در بر اساس مطالعات به عمل آمده نشان می دهد که تقابل گرایی و رویکرد قدرت نرم آمریکا هدف اصلی خود را بر پایه رویگردانی مردم ایران از نظام و همچنین هویت ملی ایرانیان متمرکز کرده است.

مقاله «سیمای فتنه گران در قرآن و نهج البلاغه» در راستای نیاز اجتماع به شناسایی فتنه و ریشه های آن نگاشته شده است. در این مقاله معنای فتنه و ریشه های فتنه از زمینه های ظهور فتنه گران، نشانه های فتنه گران و شیوه های مبارزه با فتنه گران آورده شده است.

«تاملی در روش تحلیلی سیاسی در ایران»، «هویت ملی ونیروهای مسلح» و«ابزارهای کاهش تهدیدهای امنیت ملی در مرزهای جنوبی جمهوری اسلامی ایران» از دیگر مقالات به چاپ رسیده در این فصلنامه است.

سی و دومین شماره فصلنامه مطالعات سیاسی به مدیر مسوولی دکتر یدالله جوانی و سردبیری محمود معلمی به همت معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات