۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۷۹۸۴

ویژه نامه نوروزی پنجره منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه نوروزی نشریه پنجره با عنوان حادثه و حماسه به بررسی سالی که گذشت و سالی که می‌آید پرداخته است.
پنجره


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشریه پنجره با انتشار ویژه‌نامه نوروزی به بررسی سالی که گذشت وسالی که می‌آید پرداخته است.

«سیاست، آرامش،‌ انسجام»، «تاریخ و اندیشه اسراییلی»، «هنر و ادبیات ؛ بهترین آرزوها»، «اقتصاد؛ بیم ها و امیدها» از جمله بخش‌های این نشریه است.

بررسی وضعیت شبکه‌های ماهواره ای عرب زبان و چگونگی عملکرد آنها در گفت و گو با حجت الاسلام زائری، گفت‎وگو با دکتر سید محمد مرندی درباره فضای رسانه‎های بیگانه و غربی بعد از انتخابات ریاست‎جمهوری ایران، علل ملی شدن نفت در گفت‌وگو با موسی نجفی، تعریضی بر ایده دو گفتمان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به قلم علی‎رضا شجاعی‎زند و بررسی مسائل پس از انتخابات در گفت‌وگو با عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از جمله مطالب منتشر شده در این ویژه نامه است.

در بخشی از گفت‌وگو با سخنگوی شورای نگهبان آمده است: « در اواخر جلسه رهبری با نمایندگان نامزدها که دوربین‌های رسمی خاموش شده بود، آخوندی نماینده موسوی اظهار داشتند که آقای خامنه‌ای ما می‌دانیم اگر همه صندوق‌ها بازشماری شود هیچ‌گونه تخلف و تقلب عمده‌ای که سرنوشت انتخابات را عوض کند صورت نگرفته است، اما ما نسبت به صلاحیت آقای احمدی‌نژاد اعتراض داریم که مقام معظم رهبری فرمودند که این بحث دیگری است و زمان بررسی صلاحیت‌ها گذشته است و در زمان حاضر امکان بررسی صلاحیت وجود ندارد اما درباره بازشماری و بررسی بیشتر شورای نگهبان و وزارت کشور آن‌ها را مکلف می‌کنیم تا تلاش کنند هرگونه که شما مد نظر دارید بررسی‌ها را صورت دهند.»

در بخشی از گفت‌وگوی حجت الاسلام زائری درباره وضعیت رسانه های عرب زبان آمده است: « من اصولا روحیه‎ام این‎طور است که در چنین مواردی اگر سوزنی به‎طرف مقابل می‎زنم یک جُوالدوز نثار خودم می‎کنم. معتقدم دشمن باید دشمنی‎اش را بکند. قرار نیست او کار دیگری بکند. آمریکا و اسراییل در جنگ با ما تعارف و شوخی ندارند و ابزار جنگ‎شان هم همین رسانه‎ها هستند پس نباید از آن‎ها توقع دیگری داشت یا اگر موضع منفی داشتند تعجب کرد. این ما هستیم که باید متقابلا جنگ را جدی بگیریم و برای مقابله با دشمن برنامه‎ریزی کنیم. گاهی بعضی دوستان ما در داخل طوری برخورد می‎کنند که انگار قرار بوده آمریکا مثلا در صدور انقلاب با ما همکاری کند و در این وظیفه کوتاهی کرده! شما سیر رشد و توسعه کانال‎های تلویزیونی ماهواره‎ای فارسی را ببینید و ملاحظه کنید که چندین کانال تازه هم در راه است. به صِرف شعار دادن و محکوم کردن که اتفاقی نمی‎افتد. باید در مقابل دشمن مسلح، من هم خودم را آماده کنم. اگر او کانال‎های جدید و جذاب و موفق راه می‎اندازد، من هم همین کار را بکنم. اگر او یار‎گیری می‎کند، من هم از میان رسانه‎های مختلف موجود در منطقه یارگیری کنم. الآن در شرایط فعلی کمی اوضاع در کُل به اقتضای آرامش اوضاع در ایران آرام‎تر شده و این به‎اعتقاد من فرصتی است تا ما خود را آماده کنیم چون مطمئنا دشمن آرام نمی‎نشیند و دوماه دیگر، یک سال دیگر، دو سال دیگر به‎هرحال با کوچک‎ترین بهانه همین بساط به‎راه می‎افتد و باید نهادهای مسئول برای این مقابله و به تعبیر مقام رهبری جنگ نرم برنامه‎ریزی کنند زیرا کارهای فردی مثل تلاش ناچیز امثال من در یک حدی مفید است ولی حجم هجوم بزرگ‎تر از آن است که بتوان با این تلاش‎های فردی آن را پاسخ گفت.»

پنجره به مدیرمسؤولی علیرضا زاکانی و سردبیری فرشاد مهدی پور به صورت هفته نامه منتشر می‌شود. /916/ن601/ع

ارسال نظرات