۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۸۰۷۵
آیت‌الله نوری همدانی:

فتنه سازان و فتنه گران در بین مردم منفور شده اند / کمک نکردن به نظام پایمال کردن خون شهداست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به خشم و نفرت مردم از فتنه گران و فتنه سازان بار دیگر به آنها هشدار داد و تاکید کرد: اینها باید به آغوش ملت برگردند و بدانند که راه به جایی نمی‌برند و با حرکت خلاف چیزی عایدشان نخواهد شد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در آخرین جلسه درس خارج فقه خود در سال جاری که با حضور طلاب و روحانیون در مسجد اعظم قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به فتنه اخیر و حوادث ناگوار بعد از انتخابات در کشور، از چراغ سبز برخی از افراد بعد از گذشت سی سال از پیروزی انقلاب به دشمنان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در حوادث اخیر در کشور برخی از افراد به دشمنان چراغ سبز نشان داده و آنها را خوشحال کردند و البته دشمن فهمید که اینها محلی از اعراب نداشته و کاری از فتنه سازان و فتنه گران ساخته نیست.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر اینکه مردم انقلابی ایران پاسخ کوبنده ای به بهایی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین دادند، خروش مردم در نهم دیماه و 22 بهمن را نشانگر خشم و نفرت مردم از سران فتنه و فتنه سازان دانست و ابراز داشت: نفرت و خشم مردم از اینها به جایی رسیده بود که زمانی که قصد داشتند در میان مردم حاضر شوند، با طنین خشم ون فرت‌ ملت مواجه شده و به ناچار صحنه را ترک کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تحسین حضور و خروش انقلابی و با صلابت ملت در نهم دیماه و همچنین 22 بهمن تصریح کرد: مردم در حوادث اخیر افزون بر اعلام وفاداری مجدد به انقلاب و ارزش های اسلامی و ولایت فقیه، خشم و انزجار خود را از فتنه گران و حامیان آنها نشان دادند.

این استاد حوزه علمیه قم وظیفه جامعه را در قبال انقلاب و ولایت فقیه بسیار سنگین خواند و گفت: همه ما در حال حاضر باید این انقلاب و رهبری را حفظ و نگه داری کنیم و اگر کسی به این نظام کمک نکند خون شهدا و زحمات کشیده شده برای انقلاب و کشور را پایمال کرده است.

وی در ادامه بار دیگر به فتنه‌گران هشدار داد و تاکید کرد: اینها باید به آغوش ملت برگردند و بدانند که راه به جایی نمی‌برند و با حرکت خلاف چیزی عایدشان نخواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سال جدید به همه ایرانیان اظهار داشت: امیدواریم سال 89، سالی سرشار از عظمت برای امت اسلام و مسلمانان باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعالیم اسلامی، بی تفاوت نبودن در برابر اتفاقات و جریانات را متذکر شد و گفت: علما و بزرگان دین اسلام، هیچ گاه در برابر ظلم ساکت نبوده و در قالب‌های گوناگون از جمله مناظره و شهادت در برابر جریانات انحرافی به مقابله برخاسته اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: بر اساس مبانی و تعالیم اسلام، حکومت باید در دست پیامبر(ص)، امام معصوم(ع) و ولی فقیه باشد و غیر از این شکل، هر حکومتی طاغوتی و نامشروع است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های داخلی و بین المللی را فراوان دانست و به برکت حکومت ولایی در ایران، انقلاب اسلامی توانسته است سربلندی اسلام را در عرصه های مختلف نشان دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: انقلاب اسلامی ایران در عرصه داخلی آثار و برکات بسیاری را عاید ملت کرده است و در عرصه های بین المللی نیز دشمنان و مستکبران را ذلیل و خوار و محرومان را بیدار کرده است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات