۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۸۰۸۵
فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان:

پیش نویس راهبرد امنیتی استان سیستان و بلوچستان تدوین شده است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، کمبود روحانی در این استان مرزی کشور را معظلی جدی دانست و با اشاره به وجود فرصت های تبلیغی فراوان در سیستان گفت: ما اگر نتوانیم از این فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کرده و بهره بگیریم همین فرصت ها به تهدید تبدیل خواهد شد.
سردار عليرضا عظيمي جاهد، فرمانده سپاه سلمان استان سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علیرضا عظیمی جاهد، فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، سه شنبه 25 اسفندماه در چهارمین یادواره شهدای تاسوکی که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد، در سخنانی با محکوم کردن جنایات ریگی و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره شهدای تاسوکی، اظهار داشت: استان سیستان با وجود نقاط پیچیده و استراتژیکی که دارد در حوادث اخیر و جنایات ریگی و گروه جنایتکارش افراد بسیار زیادی را از دست داده است.

فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به ویژگی های این منطقه و وجود طوائف و قبایل مختلف در آن تصریح کرد: امروز مردم در جای جای ایران، عاشق و وفادار انقلاب و نظام اسلامی هستند و طوائف بلوچ نیز مرزداران بسیار خوبی برای نظام اسلامی هستند.

وی با محکوم کردن جنایات ریگی و گروه اش ابراز داشت: این شرور جانی فرد فاسدی بود که به وحدت شیعه و سنی لطمه وارد کرد و ما باید حساب مردم و طوائف بلوچ را از این جنایتکار که به هیچ کس رحم نمی کرد جدا بدانیم.

فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه طوائف بلوچ مسائل اسلامی را رعایت می کنند عنوان کرد: طوائف مختلف در منطقه سیستان یک فرصت هستند و ما باید با برنامه ریزی مناسب از این فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

سردار عظیمی جاهد کمبود روحانی در این استان را معظلی جدی دانست و با اشاره به وجود فرصت های تبلیغی فراوان در سیستان گفت: ما اگر نتوانیم از این فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کرده و بهره بگیریم، همین فرصت ها به تهدید تبدیل خواهد شد.

فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان در ادامه از تدوین و تهیه پیش نویس راهبرد امنیتی این استان مرزی کشور خبر داد و بیان داشت: در این راهبرد امنیتی که با استفاده و بهره گیری از اهل فن تهیه و تدوین شده، به موضوعات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و مذهبی و همچنین شرایط خاص استان توجه شده است.

عظیمی جاهد تاکید کرد: رویکرد سپاه استان استفاده از اقوام مختلف بلوچ و ریش سفیدان و معتمدان استان است و باید از تمام امکانات و شرایط برای رسیدن به نقطه مطلوب بهره بگیریم.

فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش جنایات هولناک ریگی و دار و دسته جنایتکارش را محکوم و تصریح کرد: دستگیری این جنایتکار خطرناک که حمایت بیگانگان و سرویس های اطلاعاتی برخی از کشورها را نیز با خود می دید کار خدا بود و اقتدار اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی را نشان می دهد.

وی در پایان ابراز داشت: هر چند در استان سیستان اقدامات عمرانی و سازندگی بسیار فراوانی به ویژه در دولت دکتر احمدی نژاد انجام شده است، اما این استان همچنان با محرومیت های بیشماری دست به گریبان است و ضروری است به این استان مرزی کشور توجه ویژه ای صورت گیرد. /924/پ202/ص

ارسال نظرات