۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۷۸۱۵۷
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور:

حوزه های علمیه و روحانیان نقش تعیین کننده ای در انظباط اجتماعی دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به آمار بالای تلفات تصادفات در کشور گفت: متاسفانه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه در زمره کشورهای اول جهان است و سالیانه هزاران نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند.
سردار مومني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار اسکندر مؤمنی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، عصر چهارشنبه در حاشیه دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در گفت و گو با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به برنامه های این نهاد برای رفع مشکلات ترافیکی کشور، کاهش آمار تلفات جاده ای در کشور را نیازمند عزم جدی و همه جانبه دانست و ابراز داشت: در راستای کاهش تلفات تصادفات در کشور، ارائه آموزش و کار فرهنگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در ادامه با اشاره به آمار فراوان و بالای تلفات تصادفات در ایران گفت: متاسفانه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه در زمره کشورهای اول جهان است.

سردار مؤمنی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا، مبنی بر اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی کشور چه برنامه ای در راستای بهره گیری از تعالیم و آموزه های دینی برای بهبود وضعیت رانندگی در کشور دارد، اظهار داشت: ما در آموزه های دینی اسلام، تعالیم بسیار غنی مبنی بر ضرورت نظم و انضباط اجتماعی در حوزه های مختلف داریم ولی متاسفانه با این وجود آمار تلفات در ایران بسیار بالاست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور جرائم غیر بازدارنده را از جمله عوامل گسترش بی انضباطی در حوزه ترافیک و رانندگی دانست و تاکید کرد: بیش از نود درصد مردم کشور قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند اما حدود 10 درصد مردم، متاسفانه توجهی به قوانین ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش نقش حوزه های علمیه و روحانیون را در بسیج عمومی و آگاه ساختن جامعه در مقوله آسیب های عدم پایبندی به قوانین بسیار مؤثر خواند و گفت: ما در همین راستا دیدارهایی با مراجع معظم تقلید داشته ایم و خوشبختانه این بزرگواران هم دغدغه کاهش تلفات را داشته و رهنمودهای بسیار خوبی را ارائه کرده‌اند.

سردار مؤمنی نقش حوزه های علمیه و روحانیون را در مساله انظباط اجتماعی تعیین کننده توصیف و تصریح کرد: جامعه اسلامی ایران به روحانیون و علما اعتماد ویژه ای داشته و به آنها احترام می گذارد و این بزرگواران مورد وثوق و اعتماد جامعه هستند و دراین راستا می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش نقش رسانه ها را در کاهش تلفات جاده ای کشور مهم دانست و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های رسانه های مختلف کشور در دستور کار جدی پلیس راه کشور است تا بتوانیم با بهره گیری از این پتانسیل فرهنگ سازی لازم را انجام دهیم. /924/ت302/ع

ارسال نظرات