۰۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۷۸۲۸۹
مسؤول پذیرش حوزه های علمیه:

بیش از ده هزار نفر برای ورود به حوزه‌های علمیه نام نویسی کردند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پذیرش حوزه‌های علمیه از استقبال بسیار خوب جوانان برای ورود به حوزه‌های علمیه خبر داد و اظهار داشت: طی یک ماه گذشته بیش از ده هزار نفر در حوزه های علمیه نام نویسی کردند.
بیش از ده هزار نفر برای ورود به حوزه‌های علمیه نام نویسی کردند پذيرش حوزه هاي علميه
حجت‌الاسلام محمد حسن غیبی، مسؤول پذیرش معاون آموزش حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: استقبال جوانان برای نام نویسی در حوزه‌های علمیه بسیار خوب بوده است.

وی افزود: طی یک ماه گذشته بیش از ده هزار نفر از جوانان در سراسر کشور به صورت اینترنتی نام نویسی کردند که با پایان یافتن تعطیلات نوروزی از امروز آمار نام نویسی در حال افزایش است.

حجت‌الاسلام غیبی با بیان این که زمان نام نوسی متقاضیان ورود به حوزه علمیه تا پایان بیستم فروردین ماه تمدید شده است اظهار داشت: در حال حاضر نام نویسی حوزه‌های علمیه در 27 استان تابع مرکز مدیریت حوزه علمیه قم انجام می‌گیرد و متاقضیان می‌توانند در سراسر کشور از طریق سامانه اینترنتی این مرکز به نشانی http://www.howzeh-qom.com اقدام نمایند.

وی، داشتن حداقل مدرک سیکل و نداشتن منع خدمت نظام وظیفه را از شرایط اولیه نام نویسی در حوزه‌های علمیه دانست و اظهار داشت: قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه از دیگر شرایط پذیرش طلبه در دوره‌های بلند مدت اعلام شده است.

مسؤول پذیرش حوزه‌های علمیه، داشتن حداقل تحصیلات دیپلم و حداکثر سن 25 سال را از شرایط نام نویسی در حوزه‌های علمیه کوتاه مدت(سفیران هدایت) اعلام کرد و افزود: این گروه از دواطلبان برای تبلیغ در مناطق خاص آموزش داده می‌شوند و به میزان تحصیلات موظف به تبلیغ خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرایط پذیرش و نحوه نام نویسی در دفترچه پذیرش اعلام شده و متقاضیان می‌توانند با دریافت دفترچه از مراکز پستی در هر شهرستان برای نام نویسی اقدام کنند.

حجت‌الاسلام غیبی یادآور شد: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه 10 اردیبهشت ماه در 43 حوزه امتحانی و 29 مرکز استان برای دو مقطع سیکل و دیپلم برگزار و نتایج آزمون ورودی هشتم خرداد ماه اعلام می‌شود./901/ت302/ص
ارسال نظرات