۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۷۸۵۵۲

حزب الله از آزاد سازی تا بازدارندگی

خبرگزاری رسا ـ کتاب حزب الله از آزاد سازی تا بازدارندگی نوشته عبدالله بلقزیر و ترجمه علی شمس به همت موسسه مطالعات اندیشه سازان نور منتشر شد.
حزب الله از آزادسازي تا بازدارندگي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا‌، کتاب حزب الله از آزاد سازی تا بازدارندگی، حاصل تحقیقات انجام شده درباره جنگ33 روزه است که توسط مرکز تحقیقات وحدت عربی به چاپ رسیده است.

دراین اثر تلاش شده است تا بانگاهی فرا ملی، تاریخ مقاومت اسلامی لبنان در مقابله با ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی و تاثیرات آن بر جامعه لبنان و جامعه عربی زبان رژیم صهیونیستی و منطقه خاورمیانه بررسی شود.

این کتاب با نگاهی جدید به حزب الله، مرحله انتقال از نبرد آزاد سازی تا نبرد پدید آورنده بازدارندگی در برابر اشغالگران را ترسیم کرده و در ادامه، به تحلیل جنگ33 روزه و دستاوردها و پیامدهای ان برمنطقه پرداخته است. نویسنده، کتاب را در این راستا در پنج فصل تدوین کرده است.

فصل اول با عنوان«آزاد سازی جنوب لبنان» شامل دو بخش به چگونگی پیروزی مقاومت اسلامی لبنان می پردازد.

فصل دوم در پنج بخش به اعتقادات، سیاست و ساختار حزب الله اختصاص دارد.

در فصل سوم این کتاب به جنگ علیه لبنان می پردازد. به اعتقاد نویسنده، اهداف حداقلی صهیونیستها و آمریکا از این جنگ شامل حذف فیزیکی مقاومت در لبنان و فلسطین، منزوی کردن سوریه از لحاظ سیاسی، قطع ارتباط سوریه با مقاومت لبنان و فلسطین و تکمیل طرح الحاق لبنان به اردوی آمریکا پس از خروج ارتش سوریه از این کشور است./916/ن601/ع

ارسال نظرات