۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۷۸۵۶۳
مدیر مدرسه علمیه ثقلین تهران:

حوزه علمیه به بومی سازی مدارس علمیه کمک کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ثقلین تهران از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواست در پذیرش طلاب برای مدارس علمیه به مقوله بومی بودن توجه لازم را داشته باشد، زیرا جذب طلاب غیر بومی دارای تبعاتی است.
طلبه
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدحمزه روح‌بخش، مدیر مدرسه علیمه ثقلین تهران گفت: آنچه که بر اساس تجربه برای مدیران به اثبات رسیده جذب طلاب شهرستانی برای مدارس علمیه تهران، اقدامی نادرست به حساب می‌آید زیرا جدایی از محیط رشد یافته و مواجه شدن با وضعیت فرهنگی متفاوت، طلاب شهرستانی را دچار مشکل می سازد.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه مدرسه علمیه ثقلین اظهار داشت: در سال 1380 و به واسطه ضرورت ایجاد مرکز علمی دینی در شمال شرق تهران، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی اقدام به تاسیس این مدرسه کرد.

مدیرمدرسه علمیه ثقلین گفت: تا سال 1387 هشتاد طلبه ای که از زمان تاسیس در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند، موفق به گذراندن پایه ششم شده و راهی حوزه های علمیه دیگر جهت ادامه تحصیل شدند.

وی افزود: در حال حاضر 40 طلبه در پایه های اول و دوم زیر نظر 6 استاد مشغول تحصیل می باشند.

حجت الاسلام روح‌بخش گفت: برنامه‌های آموزشی طلاب بر اساس ابلاغیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه ارائه می شود و تاکید فراوانی بر روی درس می باشد.

وی به برنامه های جانبی آموزش اشاره کرد و افزود: دوره تخصصی مهدویت با همکاری مرکز تخصصی مهدویت قم، برای طلاب در روزهای پنجشنبه برگزار گردید که به واسطه موثر بودن آن بزودی دوره تخصصی ولایت فقیه نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام روح‌بخش به استفاده از اساتید مجرب اخلاق در برگزاری کلاس های درس اخلاق اشاره کرد و گفت: جامعه نیازمند طلاب ممحض در اخلاق می‌باشد و رسالت مدارس نیز تربیت طلاب با اخلاق است.

وی با بیان اینکه جذب طلبه در این مدرسه با مدرک سیکل می باشد، اظهار داشت: طلابی که با مقطع سیکل وارد حوزه می شوند در تهذیب نفس و زی طلبگی موفق‌ترند زیرا شخصیت‌شان در همین جا شکل می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه ثقلین با بیان اینکه از ابتدا طلاب را برای تبلیغ آماده می کنیم، گفت: برای طلاب پایه دوم کلاس منبر گذاشته ایم و در گذشته نیز طلابی که در امر وعظ و خطابه موفق بودند به شهرستانهای دیگر جهت تبلیغ اعزام می شدند.

وی ایجاد نمایندگی مرکز مدیریت در تهران را بیانگر پیشرفت ها و فعالیت های مدارس علمیه این کلان شهر دانست و گفت: این اقدام، مدارس علمیه را پویاتر می سازد و قطعا آینده بسیار درخشانی را برای مدارس به ارمغان خواهد آورد.

حجت الاسلام روح‌بخش در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه از زحمات دست‌ا‌ندرکاران هفته نامه افق حوزه و مرکز خبر حوزه، خواستار ارائه مطالبی برای آگاه سازی خانواده ها از روند فعالیت حوزه جهت ترغیب فرزندانشان در حوزه شد./917/د103/ص
ارسال نظرات