۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۸۶۱۱

هشتاد و سومین شماره ماهنامه زمانه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ هشتاد و سومین شماره ماهنامه اندیشه و تاریخ سیاسی ایران معاصر «زمانه» با موضوع مشروطه و حافظه تاریخی انقلاب اسلامی منتشر شد.
زمانه


به گزارش خبرگزاری رسا، هشتاد و سومین شماره ماهنامه اندیشه و تاریخ سیاسی ایران معاصر «زمانه» با موضوع مشروطه و حافظه تاریخی انقلاب اسلامی منتشر شد.

در سرمقاله این شماره با عنوان «تاریخ یک مرد تاریخ ساز» می خوانیم: «در تاریخ سیاسی ایران، همواره روحانیت گروهی تاثیر گذار بر تحولات بوده و با فعالیت های خود سبب بیداری مردم و پویایی ارزش های دینی و ملی این مرز و بوم شده است؛... نهم مردادماه امسال، دقیقاً ( به حساب شمسی) یکصدمین سالگرد شهادت فجیع آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری است و این تقارن، مناسبت خوبی برای مرور زندگی و فعالیت های آن مرحوم و هم رزمان وی و درس گرفتن از حوادث آن روزگار است. نشریه زمانه، در این شماره، با نگاه نقادانه به رویداد بزرگ مشروطه، اندیشه و مبارزه آن مرحوم را ( در حد گنجایش محدود خویش) بررسی کرده است.»

در ادامه این شماره مطالبی از جمله «ققنوس شریعت در آتش مشروطیت» گفت و گو با موسی فقیه حقانی، «شیخ فضل الله نوری از نگاه دیگر» نوشته جاوید محتشمی، «دردها و دغدغه هایش» نوشته علی ابوالحسنی، «دوستان یک دل» نوشته حامد اصفیا، «اشک سرخ» نوشته ایمان صلاحی، «نقل هایی از تاریخ»، «شیخ در کلام امام خمینی(ره)»، « عدالت خانه و مشروطه؛ نقاط اشتراک و افتراق » نوشته آرمان دادخواه، «از مشروطه تا استبداد» نوشته ع. ورامینی، «در نگاه این مورخ انگلیسی» نوشته خادم حسین موسوی و «در غارهای غفلت» نوشته علی منذر همچنین خبر و نظر و چکیده انگلیسی منتشر شده است.

«زمانه» به صاحب امتیازی  موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر و مدیر مسؤولی محمدرحیم عیوضی به صورت ماهنامه منتشر می‌شود. /909/ن602/ع

ارسال نظرات