۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۸۶۹۸

نامه جامعه منتشر شد

خبرگزاری رسا‌ ـ شصت و هفتمین شماره نامه جامعه به همت جامعة الزهرا (س) حوزه علمیه خواهران قم منتشر شد.
ماهنامه نامه جامعه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ نامه جامعه ماهنامه ای فرهنگی، اجتماعی است که برای عموم منتشر می شود.

درگزیده ای از سرمقاله این شماره می خوانیم: «هرنوع گفتار و رفتاری که اعتماد مردم را مخدوش سازد و به امید آنان آسیب رساند، کفران نعمت حضور مردم و خدمت به اهداف بیگانگان است. مردم به درستی انتظار دارند که خادمان ملت، قانون را حرمت نهند و از همه ظرفیت های علمی و اجرایی کشور بهره بگیرند و ضمن به کارگیری شور و نشاط جوانان، تجربه های آزمودگان سالخورده را نیز نادیده نگیرند.»

هنر اسلامی، منشور سعادت، جهاد با نفس، گام های زندگی مشترک، روزی برا ی خدا شناسی و در آمدی بر اصلاحات اجتماعی در قرآن گوشه ای از مطالب متنوع این شماره نامه جامعه است.

در بخشی از مطلب «موتوا قبل ان تموتوا» که به بهانه 19 فروردین‌، روز شهادت سید شهیدان اهل قلم به چاپ رسیده، آمده است: «سید مرتضی آوینی، نه نویسنده و تئوریسین مباحث نظری سینما و هنر ونه سردبیر مجله سوره و ادبیات داستانی، نه راویتگر حقیقت، فتح خون و خان گزیده ها و نه حتی صدای گرم و آشنای روایت فتح در هر شب پنج شنبه، که مرد خدا بود؛ مرد راز ونیاز و پرواز... این را فقط قتلگاه فکه می دانست و می فهمد.»

از دیگر مطالب به چاپ رسیده در این شماره نامه جامعه می توان به درخت دانش، نسیم باد نوروزی، تبلیغ نوشتاری، مسافر ری، وحیانی یا بشری بودن الفاظ قرآن، در آمدی بر مکاتب نو ظهور در ایران و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی اشاره کرد.

در گزیده ای ازمقاله«مبانی تعلیم و تربیت اسلامی» می خوانیم: «وظیفه دین درتعیین اهداف تعلیم و تربیت، به نقش آن در زندگی انسان برمی گردد. مسلما جامعه ای که با گرایش به یک آیین و مذهب خاص، مسیر زندگی خود را تعیین می کند، نمی تواند در انتخاب اهداف غایی و تربیتی، خود را از فرمان ها و بایدها و نبایدهای دینی بی نیاز ببیند.»

شصت و هفتمین شماره ماهنامه نامه جامعه به مدیر مسؤولی مرضیه معینی و سردبیری مهین پاکروان در فروردین ماه سال جاری به همت جامعة الزهراء، حوزه علمیه خواهران قم منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات