۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۷۸۷۳۵

مهارت های آموزشی و پرورشی تجدید چاپ شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی تالیف دکتر حسن شعبانی از سوی سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی منتشر شد.
مهارت هاي آموزشي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی حاصل سالهای متمادی مطالعه و تدریس نگارنده در این زمینه است.

در این مجموعه سعی شده است ابتدا مفاهیم یادگیری، ارتباط و تدریس، تعریف و تحلیل شوند؛ زیرا ممکن است همه کسانی که این مجموعه را مطالعه می کنند، با مفاهیم مذکور که لازمه درک مطالب این کتاب است، آشنا نباشند. پس مهارت های آموزشی به سه بخش مجزا تقسیم می شود که شامل مهارت های اموزشی پیش از تدریس، مهارتهای آموزشی ضمن تدریس و مهارتهای آموزشی بعد از تدریس می باشد. این سه بخش در 13 فصل تهیه و ارائه شده است.

در بخش مهارتهای پیش از تدریس، آنچه بیشتر اساس بحث قرار دارد، طراحی آموزشی است. مولف براین باور است که بیشترین سهم موفقیت هر معلم در فرایند فعالیتهای آموزشی به طراحی آموزشی بستگی دارد.

در بخش فعالیتهای آموزش ضمن تدریس، چند الگوی موثر درتدریس معرفی و روشهای تدریس سنتی و جدید نقد و بررسی می شود و محاسن و محدودیت آنها با توجه به پژوهش های انجام شده، مورد بررسی قرار می گیرد.

در بخش پایانی این کتاب که به فعالیتهای پس از تدریس اختصاص یافته، به اختصار در باره فلسفه و هدف ارزشیابی و انواع آن بحث شده است.

کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی تالیف دکتر حسن شعبانی در 379 صفحه از سوی سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات