۲۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۷۸۹۱۱
امام جمعه قم:

هنرمندان شهید آوینی را الگوی خود قرار دهند / آمریکا و اسرائیل روز به روز رسواتر می شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به سخنان مهم حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه گفت: این مرجع تقلید مطالب بسیار دقیقی و منطقی را بیان کرد و اگر ما مسلمان هستیم و کشور نظام اسلامی است، باید هزینه‌های مسلمانی را نیز بپردازیم و طبق موازین دینی خود عمل کنیم.
آيت الله رضا استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به هفته سلامت اظهار داشت: دین اسلام توجه ویژه ای به سلامت و پاکیزگی داشته است.

آیت الله ‌استادی سلامت روح را مهم تر از سلامت جسم دانست و با اشاره به نقش رسانه ها در این ارتباط گفت: رسانه‌ها و رسانه ملی باید افزون بر غذای جسم، برای سلامت روح و روان مردم نیز برنامه‌های لازم را تهیه و انعکاس دهند.

خطیب جمعه این هفته قم تصریح کرد: در یک نظام اسلامی بیش از آنکه به فکر غذای جسم باشیم باید به فکر سلامت روح و روان جامعه باشیم و رسانه ملی نقش مهمی دراین بین عهده دارد، اما آیا در برنامه های رسانه ملی به این موضوع توجه کافی شده است؟

امام جمعه قم در ادامه با گرامیداشت سالگرد علامه محقق حلی، علامه فیض کاشانی، علامه ملا احمد نراقی، آیت‌الله سیدصدرالدین صدر و آیت الله احمد خوانساری، از خدمات این عالمان دین تجلیل کرد و خواستار توجه ویژه جامعه به ویژه جوانان به آثار و اندیشه های این بزرگواران شد.

وی ابراز داشت: این عالمان بزرگ دین در شرایط سخت منشا خدمات بسیار فراوانی بودند و آثار علمی و معنوی بسیاری از آنها به جای مانده است و جامعه باید به آثار این شخصیت های بزرگوار توجه ویژه ای بکند.

آیت الله استادی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت آیت‌الله محمد باقر صدر گفت: این شهید بزرگوار و خواهر گرامی‌اش در راه ترویج اسلام در کشور عراق از جان خود گذشتند.

‌آیت الله استادی با اشاره به شرایط حساس کشور عراق، خواستار توجه احزاب مختلف این کشور به مصالح ملی این کشور مسلمان و همچنین تبعیت آنها از مرجعیت شد و اظهار داشت: همه گروه های عراق در شرایط کنونی باید با حفظ اتحاد، مراقب باشند بعثی‌ها دوباره روی کار نیایند.

امام جمعه قم همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان صیاد شیرازی و آوینی، این شهدا را الگویی مناسب برای هنرمندان دانست و تصریح کرد: هنرمندان کشور ما باید شهید آوینی را الگوی خود قرار داده و همچون این شهید بزرگوار در فکر اخلاق، دین و دیانت مردم باشند و آنها را به سوی نیکی ها دعوت کنند.

استاد حوزه علمیه قم با محکوم کردن جنایات آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل ابراز داشت: آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل هیچ گونه توجهی به حقوق بشر و تعهدات بین المللی ندارند و با جنایت هایی که انجام می دهند روز به روز بر رسوایی آنها افزوده می شود.

آیت الله ‌استادی در خطبه اول نماز جمعه این هفته قم نیز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباه مسئولیت در نظام اسلامی تاکید کرد: همانگونه که معظم له تاکید کردند مسئولیت در نظام اسلامی وظیفه‌ای بسیار مهم و خطیر است و مسئولان باید به این موضوع توجه داشته و بدانند که دوران مسئولیت آنها در آخرت بررسی می شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: قانون‌شکنی، بی‌توجهی به قانون و توجه نکردن کافی به مسائل فرهنگی از جمله مسائلی است که اگر مرتکب شدیم در آخرت باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم.

‌آیت الله استادی در ادامه با اشاره به سخنان حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در آغاز درس خارج روز چهارشنبه خود، مبنی بر اینکه باید هزینه‌های مسلمان بودن را پرداخت کنیم، تاکید کرد: این مرجع تقلید مطالب بسیار دقیق و منطقی را بیان کرد و اگر ما مسلمان هستیم و کشور نظام اسلامی است، باید هزینه‌های مسلمانی را نیز بپردازیم و طبق موازین دینی خود عمل کنیم.

امام جمعه قم ابراز داشت: سخنان آیت الله مکارم شیرازی از روی دلسوزی بیان شده است و اگر جمهوری اسلامی است باید تمام محدودیت های آن را نیز بپذیریم و بدانیم که در نظام اسلامی نمی توان از هر طریقی درآمد کسب کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرازهای دیگری از سخنان حضرت آیت الله مکارم شیرازی در خصوص گردشگری نیز گفت: نمی شود مسلمان باشیم ولی هزینه آن را نپردازیم، شیعه و مسلمان محدودیت ها و هزینه هایی دارد که باید آن را بپردازیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات