۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۷۸۹۳۴
امام جمعه ماهشهر:

کوچک‌ترین تحرک آمریکا با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح ایران روبه‌رو خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر در خطبه های نماز جمعه این شهرستان به تهدیدات اخیر رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: اوباما به خوبی نقاب از چهره خود برداشت و به جهانیان ثابت کرد که قصد دارد پای خود را جای پای بوش جنایتکار بگذارد.
روز فناوري هسته اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام محمدابراهیم فلسفی امام جمعه ماهشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به تهدیدات اخیر رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: اوباما به خوبی نقاب از چهره خود برداشت و به جهانیان ثابت کرد که قصد دارد پای خود را جای پای بوش جنایتکار بگذارد.

امام جمعه ماهشهر ادامه داد: اما به برکت وجود مبارک و هوشیاری مقام معظم رهبری و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، آمریکا و دیگر کشورهای هم‌پیمانش جرأت کوچک‌ترین تحرکی را علیه ایران اسلامی ندارند.

حجت الاسلام فلسفی خاطرنشان کرد: بدون شک کوچک‌ترین تحرک آمریکا با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح ایران روبه‌رو خواهد شد و منطقه را جهنمی برای نیروهای متجاوز تبدیل خواهد کرد.

وی با بیان این که آمریکا در طول سی‌سال که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گذشته توطئه‌های مختلفی علیه نظام اسلامی طراحی و اجرا کرده است، خاطر‌نشان کرد: با وجود توطئه‌های دشمنان روزبه‌روز شاهد توسعه همه‌جانبه، رشد و شکوفایی ایران اسلامی هستیم و به ویژه تلاش دانشمندان هسته‌ای عزت و سرافرازی را برای کشور به ارمغان آورد که وحشت دشمنان را در پی دارد.

امام جمعه ماهشهر پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نعمت‌ الهی خواند و گفت: باید با اطاعت از رهبر معظم انقلاب قدر این نعمت‌ها را بدانیم و در پیشبرد اهداف بلند نظام مقدس بیش از پیش تلاش کنیم.

حجت الاسلام فلسفی به مهم‌ترین دلایل مخالفت آمریکا و صهیونیسم در راستای دستیابی به فناوری هسته‌ای ایران اشاره کرد و ابراز داشت: غرب تاکنون تلاش کرده که با ایجاد تحریمات و فشارهای سیاسی و اقتصادی ایران را از این حق مشروع محروم سازد؛ اما این فعالیت‌ها نه تنها مانع دستیابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نشد، بلکه پیشرفت فناوری هسته‌ای کشور را به دنبال داشت.

وی با بیان این که انحصاری کردن دانش هسته‌ای تنها برای چند کشور غیرمنطقی و ناعالانه است و هیچ قدرتی نمی‌تواند در چارچوب قوانین و حقوق بین‌المللی، علم و تکنولوژی را در انحصار خود قرار دهد، افزود: غربی‌ها خارج از موازین و مقررات بین‌المللی و معاهده و اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و صرفاً با نگاه سیاسی و استعمارگرانه مخالف فعالیت‌های هسته‌ای ایران بودند و با اقدامات فراقانونی می‌خواهند مانع از دستیابی به این دانش و تکنولوژی باشند.

وی با اشاره به روند دستیابی دانشمندان و جوانان ایران اسلامی به این انرژی عظیم افزود: دولت‌های غربی در روند دستیابی ایران اسلامی به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای سنگ‌اندازی‌ها و شیطنت‌های زیادی کردند که همه اینها سرچشمه گرفته از خلق و خوی استعمار و انحصارطلبی قدرت‌های استکباری بود.

امام جمعه ماهشهر تصریح کرد: ملت ایران همواره با اقتدار و عزم راسخ خود در دستیابی به فناوری‌های نوین در چارچوپ معاهدات بین‌المللی ایستاده و ذره‌ای از موضع برحق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

حجت الاسلام فلسفی با بیان این که بدون شک دستیابی به دانش هسته‌ای و پیروزی هسته‌ای ایران هیچ گاه از تاریخ این کشور محو نخواهد شد اظهار داشت: کسب موفقیت بزرگ کشور در انرژی هسته‌ای مدیون پشتکار و ایستادگی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور و دانشمندان غیور و غیرتمند ایران اسلامی در برابر زورگویی‌های استکبار است.

وی با تأکید بر این‌که ایرانیان هیچ گاه در برابر تهدیدات دشمنان ضعفی از خود نشان نخواهند داد، گفت: باید با حمایت از دولت و تقویت روحیه دانشمندان در سال همت مضاعف و کار مضاعف پیشرفت روز افزون کشور را فراهم ساخته و سبب افتخار‌آفرینی ایران اسلامی در همه صحنه‌ها شد.

امام جمعه ماهشهر با تأکید بر ضرورت و اهمیت انرژی هسته‌ای در مسیر رشد و توسعه کشور بیان داشت: دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای سبب موفقیت ایران در جایگاه سیاسی و جذب افکار عمومی در جهان شده است و این نوآوری زمینه را برای گسترش صلح و امنیت فراهم و مانع از ظلم‌ستیزی استکبار جهانی بر کشورهای مستضعف خواهد شد.

حجت الاسلام فلسفی با بیان این‌که در حال حاضر فناوری هسته‌ای دارای مزایای بیشماری است، ادامه داد: با توجه به اهمیت بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای در حال حاضر و آینده، کشورهای دارای این فناوری تلاش گسترده‌ای را برای حفظ انحصار آن و جلوگیری از دستیابی ایران به این فناوری به کار بستند.

وی با بیان این که دانشمندان ایرانی ثابت کردند که ذهن خلاق ایرانی معجزه می‌کند و کارشکنی‌های قدرت‌های استکباری هم نمی‌تواند مانع عزم و اراده ملت ایران شود، گفت: دستیابی ایران به این نوع فناوری با وجود محاصره شدید اقتصادی غرب نشانه اراده ملت بزرگ ایران برای رسیدن به قله‌های پیشرفت علمی است که در نهایت استقلال ملی ایران را تضمین خواهد کرد./945/پ202/س
ارسال نظرات