۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۸۹۸۸
منتشر شد؛

همنشینی و کج روی

خبرگزاری رسا ـ کتاب همنشینی و کج روی از سری مجموعه مطالعات کج روی و کنترل اجتماعی تالیف علی سلیمی به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.
همنشینی و کج روی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب همنشینی و کج روی، نگاهی به دیدگاه های اسلامی و یافته های اجتماعی، در پی بررسی این موضوع است که آیا با تکیه بر دیدگاه های موجود در قرآن کریم و حدیثهای اهل بیت(ع)، می توان الگوی نظری اجتماعی ای درباره آثاری که همنشینان و همنشینی ها می توانند در سوق دادن افراد به جرم و کجروی داشته باشند، ارائه داد.

کتاب حاضر متشکل از هفت فصل است که در سه بخش سامان یافته است.

در فصل اول بخش نخست به هم نشینی ها و اثر گذاری های آن پرداخته شده و در فصل دوم زمینه سازهای همنشینی و اثر پذیری همچون همجواری، خویشاوندی، مشابهت، آسیب پذیری ها محبت واعتماد بررسی شده است.

بخش دوم با عنوان عوامل اثر گذار در همنشینی در دو فصل نفوذ اجتماعی و یادگیری را به عنوان عوامل اثر گذار معرفی و بررسی کرده است.

در گزیده ای از فصل اول این بخش می خوانیم: «خردیداری سخن بیهوده، بیانگر هرگونه کوششی است که برای جذب افراد به سوی امور پرجاذبه، اما بی ثمر، صورت می گیرد. هدف نیز آن است که آنها از توجه به مسیر کمال وسعادت خود بازبمانند؛ فرصت شناختن و پرداختن به چیزهایی که آنان را به این کمال می رساند، نیابند؛ یا آنکه آنها را آنچنان که شایسته است، مهم نبینند.»

سومین بخش این کتاب با عنوان پیشگیری و کنترل به نکات کلی، راهکارهای پیشگیری و اهرمهای کنترلی در سه فصل پرداخته است.

در انتهای این کتاب ضمیمه ها، منابع و مآخذ، و نمایه ها آورد ه شده است.

کتاب همنشینی و کج روی از سری مجموعه مطالعات کج روی و کنترل اجتماعی تالیف علی سلیمی، محمود ابوترابی و محمد داوری در 319 صفحه و با شمارگان 2000 نسخه برای نخستین بار به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات