۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۷۹۰۰۰
آیت الله ممدوحی:

بهترین پاسخ برای اوباما، جواب دندان شکن رییس جمهور کشورمان بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: غرب معتقد است کشورهایی همچون ایران نباید در هیچ مساله ای دارای ابتکار و فناوری باشند و از این رو دستاوردهای هسته ای ایران آنها را عصبانی کرده است.
آيت الله ممدوحي
آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تعالیم دین مبین اسلام در خصوص ممنوعیت استفاده از سلاح های اتمی ابراز داشت: دین مبین اسلام به هیچ وجه جانب کارهایی که موجب کشتار دسته جمعی مردم می شود را نمی گیرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در اسلام دستور ابتدایی جنگ نیز بسیار کم صادر شده است مگر در صورتی که اگر پیشگیری نشود اساس اسلام به وسیله توطئه دشمنان در خطر باشد، در این صورت حتما شارع مقدس اجازه می دهد که برای نگه داری اساس و ریشه اسلام مسلمانان مجهز باشند تا دیگران طمع نکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» خاطرنشان کرد: هرگز اسلام اجازه نمی دهد امت اش سیلی بخورد و آنچه از این آیه شریفه بر می آید این است که آماده کردن آن بازدارنده است و آماده کردن موضوعی غیر از استفاده کردن است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران، تلاش های دانشمندان و متخصصان جوان و متعهد کشور را ستود و گفت: بحمدلله جوانان و دانشمندان متعهد و با ایمان کشور، با اتکا به خداوند تبارک و تعالی و همچنین تلاش شبانه روزی موفق شده اند دستاوردهای کم نظیری را در عرصه فناوری های صلح آمیز هسته ای نصیب ملت ایران بکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: انرژی صلح آمیز هسته ای دارای منافع بسیار فراوانی در بخش های پزشکی، کشاورزی، انرژی و دیگر حوزه ها است و خوشبختانه امروز این فناوری در کشور ما بومی شده است.

این استاد حوزه علمیه قم بهره گیری از فناوری های صلح آمیز هسته ای را برای جمهوری اسلامی یک نیاز و ضرورت دانست و با اشاره به سنگ اندازی و کارشکنی های غرب در برابر این دستاوردها ابراز داشت: غرب معتقد است کشورهایی همچون ایران نباید در هیچ مساله ای دارای ابتکار و فناوری باشند و از این رو دستاوردهای هسته ای ایران آنها را عصبانی کرده است.

آیت الله ممدوحی با انتقاد از برخوردهای دوگانه غرب در موضوع هسته ای تاکید کرد: برای جمهوری اسلامی و ملت قهرمان و ولایتمدار ایران مهم نیست که غرب چه می گوید، ما راه پرافتخاری را که آغاز کرده ایم با صلابت و اقتدار ادامه خواهیم داد و ادعاها و تهدیدات غرب هم خللی در اراده ما ایجاد نخواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تهدیدات اوباما رییس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها طبع و خوی شان این گونه است، ولی باید بدانند ملت شجاع ایران هیچ ترس و واهمه ای از تهدیدات توخالی آنها نداشته و ندارد و بهترین جوابی که اوباما دریافت کرد جواب دندان شکنی بود که دکتر احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان به وی داد. /924/پ302/ج

ارسال نظرات