۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۷۹۲۲۷

شماره جدید اخبار شیعیان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ پنجاه و سومین شماره ماهنامه اخبار شیعیان از سوی موسسه شیعه شناسی منتشر شد.
اخبار شيعيان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ماهنامه خبری و تحلیلی شیعیان جهان با هدف اطلاع رسانی جوامع و گروه های شیعی جهان نسبت به حوادث و رویداد های زندگی اجتماعی آنها، اقدام به گردآوری اخبار از سایت های اینترنتی، نشریات و منابع اطلاع رسانی دیگر کرده است.

در اولین بخش این ماهنامه اخباری رابطه با دیدار و گفتگوهای مراجع آورده شده است که از جمله انها اخبار سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای در اولین روز سال نو، در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر ثامن الحجج(ع) است.

بخش بعدی مربوط به مطلبی با عنوان «ترجمه و انتشار مناسب منابع اسلامی؛ مهمترین نیاز فعلی جوامع اسپانیولی زبان» است که در آن با آقای جعفر گنزالس از کشور اسپانیا مصاحبه شده است.

بخش فرهنگی شامل اخباری از کشورهای افغانستان، ایران، تانزانیا، ترکیه و نیجریه می باشد.

اخبار سیاسی در حوزه کشورهای آذربایجان، اندونزی، بحرین، پاکستان، عربستان، کویت، لیبی و مصر صورت گرفته است.

عراق، عتبات عالیات، لبنان و فلسطین اشغالی هرکدام دارای بخش هایی جداگانه برای اخبار شیعیان خود هستند.

تاریخچه عمارت حرم حسینی(ع)، اخبار مربوط به گرامیداشت سه فقیه فرزانه ورونمایی از چند اثر فاخر و گزارش از برگزاری همایش های تقریبی در ایران، بحرین و سوریه از دیگر اخباری است که در این شماره ماهنامه اخبار شیعیان به چاپ رسیده است.

در بخشی از مقاله«تاریخچه عمارت حرم حسینی» می خوانیم: «متوکل ضمن انهدام مرقد، با گذاشتن نگهبانان در راه های ورودی دستور داد هر زائری را در مسیر یافتند او را دستگیر کرده یا وی را بکشند یا به شدت تنبیه کنند. خبری که شیخ طوسی روایت کرده، آن است که متوکل در سال 237 هجری لشکری را برای انهدام قبر فرستاد، اما اهل سواد شورش کرده و مانع شدند.»

پنجاه وسومین شماره ماهنامه اخبار شیعیان به مدیر مسؤولی محمود تقی زاده داوری و سردبیری مجتبی فاضل در فرودین ماه سال جاری از سوی موسسه شیعه شناسی منتشر شده است.

سایت خبری جهان شیعه، به نشانی www.shiiteworld.com یکی از راه های ارتباط با دفتر این ماهنامه است./916/ن601/ع

ارسال نظرات