۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۷۹۴۸۵

نخستین مرکز دینی تولید محتوا در گیلان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه تبیان گیلان از راه اندازی نخستین مرکز دینی تولید محتوا تا تیرماه سال آینده در این استان خبر داد.
مؤسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان
به گزارش خبرگزاری رسا در رشت به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، دانیال سمیعی، مدیر شبکه تبیان گیلان، گفت: کتابخانه دیجیتال تبیان گیلان در فروردین سال 88 با هدف ارائه خدمات علمی در اداره تبلیغات اسلامی استان تأسیس شد.

وی موجودی کتابخانه یاد‌شده را دویست هزار جلد کتاب عنوان و اعلام کرد: پیوند با مرکز ارائه مقالات علمی، نشریات معتبر علمی آی اس آی و گوگل پرینت، غنای علمی و ارائه محتوای کتابخانه دیجیتالی گیلان را افزایش داده است.

وی با بیان این‌که کتابخانه دیجیتال تبیان گیلان نسبت به کتابخانه‌های مشابه موفق بوده، اما راه زیادی برای رسیدن به نقطه آرمانی دارد، افزود: هدف تبیان گیلان در سال جدید، تمرکز اطلاعات در یک وب سرور اصلی و تبدیل کتابخانه دیجیتال گیلان به مرکز تولید محتوا در استان است.

سمیعی خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه در بازه زمانی دوساله، کتابخانه دیجیتالی و مرکز تبیان گیلان در تیر ماه سال نود به نخستین مرکز دینی تولید محتوا در گیلان تبدیل می‌شود.

وی یادآور شد: در این مرکز افزون بر تولید محتوای دینی در سایر رشته های علمی با توجه به نیاز پژوهشگران مراجعه کننده مجازی و حقیقی، محتوای مورد نظر تهیه و ارائه می شود.

مدیر شبکه تبیان گیلان با اشاره به تدوین طرح تغییر کتابخانه دیجیتالی گیلان به مرکز تولید محتوا گفت: تهران با این طرح موافقت کرده و اکنون نیاز به بودجه داریم.

وی با بیان این‌که نیمه دوم سال 89 راه اندازی وب سرور تبیان گیلان آغاز شود، افزود: انتقال اطلاعات کتابخانه دیجیتالی تبیان گیلان به وب سرور اصلی کار زمان بری است.

سمیعی اضافه کرد: با کتابخانه های دیجیتال دانشگاه های معتبر دنیا مکاتباتی داشتیم و با بعضی از آنها برای همکاری علمی توافقاتی انجام شده است.

وی درباره فعالیت‌های جاری کتابخانه دیجیتال تبیان گیلان اظهار داشت: هدف اولیه ارائه مطلب و تولید محتوای کتابخانه دیجیتال با آغاز فعالیت تیم بازی ساز‌«‌مبارزان جنگل » قدری تغییر کرد.

مدیر شبکه تبیان گیلان یادآور شد: سعی کردیم موازی با تولید بازی مبارزان جنگل، با جدا کردن زمان فعالیت کتابخانه دیجیتال و اختصاص زمانی برای آموزش به مبلغان، کاربری کتابخانه دیجیتال را حفظ کنیم.

سمیعی تشکیل کارگروه‌های علمی دانشجویی، تحقیقات علمی و پ‍ژوهشی در حوزه دین و علوم مختلف را از برنامه های آینده کتابخانه دیجیتال گیلان برشمرد و گفت: با تبدیل کتابخانه دیجیتال گیلان به مرکز تولید محتوا، زمان مشخصی به دانشجویان و دانش آموزان و اساتید دانشگاه اختصاص می‌یابد.

وی درباره چگونگی عضویت در کتابخانه دیجیتال این اداره کل ابراز داشت: در حال حاضر عضوگیری نداریم و خدمات خود را به صورت عمومی عرضه می‌کنیم.

مدیر شبکه تبیان گیلان در پایان اظهار داشت: ارتباط‌ها با کتابخانه دیجیتال اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان بیشتر حضوری بوده و افراد با مراجعه به این مرکز و درخواست مورد پژوهش، محتوای مورد نظر را دریافت می‌کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات