۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۸۰۰۶۰

جشنواره شعر بصیرت در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جشنواره استانی شعر بصیرت با هدف پاسداشت ارزش های انقلابی و اسلامی در تبریز برگزار می‌شود.
شعر


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از‌ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، جشنواره شعر بصیرت با هدف پاسداشت ارزشهای اسلامی و انقلابی و نمایش اراده و عزم ملی در جهت تبادل تجربیات شاعران بسیجی در سطح استان برگزار می شود.

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را در موضوعات «مهدویت و فرهنگ انتظار»، «‌همت مضاعف و کار مضاعف»، «بسیج و ارزشها»، «نهضت حسینی»، «بصیرت» و «امامت و ولایت» تا بیستم تیرماه جاری به دبیرخانه جشنواه شعر بصیرت واقع در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز ارسال نمایند.

براساس این گزارش آثار ارسال شده در دو بخش ترکی و فارسی داوری شده و آثار برگزیده در آئین ویژه ای معرفی خواهند شد.

جشنواره شعر بصیرت توسط سازمان بسیج هنرمندان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می شود.

همچنین جشنواره استانی هنرهای تجسمی «راز نهان» همزمان با اعیاد شعبانیه و با هدف ارج نهادن به هنر معنوی و دینی و رواج فرهنگ حسینی و مهدوی و معرفی و تعالی ارزش والای هنر ایرانی و اسلامی در مراغه برگزار می شود.

تعامل و تبادل تجربیات هنری هنرمندان و ایجاد نشاط در جامعه هنری نیز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

جشنواره استانی راز نهان در رشته های نقاشی، طراحی،‌ تذهیب، نگارگری، خوشنویسی، کاریکاتور، حجم و تصویرسازی و گرافیک با موضوعات «مهدویت و فرهنگ انتظار»، «نهضت حسینی»، «امامت و ولایت»، «همت مضاعف، کار مضاعف»، «بسیح و پایداری» و «بخش آزاد‌(چشم انداز طبیعت استان)» از بیست و چهارم تیرماه جاری برگزار می شود.

براساس این گزارش هنرمندان می توانند حداکثر پنج تصویر از آثار خود را به همراه مشخصات اثر و مشخصات شخصی به صورت پرینت در قطع A4 و یا فایل با فرمت tif، jpg با وضوح 150dpi به دبیرخانه جشنواره واقع در مراغه، خیابان پروین اعتصامی، کوی ارشاد، ساختمان قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌کانون بسیج هنرمندان مراغه ارسال نمایند.

گفتنی است، آخرین مهلت ارسال تصویر آثار به این جشنواره شانزدهم تیر ماه است./935/د102/س

ارسال نظرات