۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۸۰۳۴۹
مدیرعامل مؤسسه ولاء منتظر قم:

حمایت دولت از تشکل های مردمی فعال در مقوله حجاب ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر قم، حمایت دولت از تشکل های مردمی فعال در مقوله حجاب و عفاف را ضروری خواند و تاکید کرد: هدفگذاری و برنامه ریزی این نهادها نیز باید دقیق و تامین کننده نیازها و با شناخت کامل از واقعیات باشد.
حجاب
حجت الاسلام رضا عزت زمانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر قم،‌ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با بیان اینکه اهمیت مقوله حجاب و عفاف در جوامع اسلامی بر هیچ فردی پوشیده نیست تاکید کرد: حجاب و عفاف اختصاصی به زنان ندارد و این موضوع شامل مردان نیز می شود و آنها نیز همچون بانوان باید حجاب و عفاف داشته باشند.

وی ابراز داشت: با توجه به ویژگی های خاص زنان و فیزیک آنان، حجاب و عفاف برای آنها نمود بیشتری پیدا می کند و خداوند تبارک و تعالی نیز حجاب را برای حفظ زن قرار داده است.

حجت الاسلام عزت زمانی، با بیان اینکه حجاب برای بانوان محدودیت نیست بلکه مصونیت است، از نگاه ابزاری غرب به زن انتقاد و تاکید کرد: متاسفانه جوامع غربی به بهانه احترام به حقوق زنان، هرگونه استفاده ابزاری از زن را می کنند و کشورهای اسلامی را به نقض حقوق زن متهم می نمایند.

وی نقش روحانیان و مبلغان را در نهادینه کردن حجاب و عفاف برجسته توصیف کرد و اظهار داشت: طلاب باید مردم را به فطرت درونی شان بازگردانند و در صورت تحقق این امر مهم، مردم حاضر نخواهند بود پاکی ذاتی خود را از دست دهند.

حجت الاسلام عزت زمانی، با تاکید بر اینکه فعالیت های بسیار خوبی در عرصه سیاست گذاری برای حجاب و عفاف در کشور صورت گرفته است گفت: تصویب و تدوین قانون حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی امری بسیار مهم و قابل توجه است.

وی این قانون را جامع و کامل دانست و با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دولت برای اجرای قانون حجاب و عفاف ابراز داشت: در قانون عفاف و حجاب راهکارها و زمینه های مختلف برای تحقق حجاب و عفاف در اجتماع دیده شده و ضروری است در مقام اجرا نیز با اعتقاد و همت بیشتر این قانون اجرایی شود.

حجت الاسلام عزت زمانی، با تاکید بر اینکه دولت باید طرح حجاب و عفاف را از ادارات و نهادهای زیر مجموعه خود شروع کند تصریح کرد: در سایر ارگان ها از جمله وزارت بازرگانی نیز باید سازوکار لازم برای تولید لباس های مناسب و شایسته شان زن مسلمان طراحی شود و از تولید و پخش لباس های زننده جلوگیری به عمل آید.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر قم، انجام کارهای فرهنگی را در این زمینه ضروری دانست و تصریح کرد: بنده حضور دولت و تلاش های دستگاه های مسؤول را در راستای اصلاح وضع موجود گام اول برای حجاب و عفاف می دانم.

حجت الاسلام عزت زمانی ابراز داشت: زنان و دختران جامعه ما افرادی پاک و موجه هستند، منتهی ممکن است به دلیل توجیه نبودن و عدم آگاهی لازم نسبت به مقوله حجاب، لباس های نامناسب بپوشند که باید با برنامه ریزی مناسب آنها را آگاه کرد.

وی راه اندازی و شکل گیری نهادها و مؤسسات تخصصی برای امر حجاب و عفاف را ضروری دانست و با تاکید بر اینکه انجام کار فرهنگی برای حجاب و عفاف ضروی است بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر ما متون درسی لازم و مناسب برای حجاب و عفاف در اختیار نداریم و ضروری است مراکز تخصصی، علمی و پژوهشی در این زمینه برنامه ریزی و هدفگذاری لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام عزت زمانی، حمایت دولت از تشکل های مردمی فعال در مقوله حجاب و عفاف را ضروری خواند و تاکید کرد: مؤسسات و نهادهایی که در این راستا طرح ها و ایده های خوبی دارند باید از سوی دولت حمایت شوند و البته هدف گذاری و برنامه ریزی این نهادها نیز باید دقیق و تامین کننده نیازها و با شناخت کامل از واقعیات باشد.

این استاد حوزه علمیه قم، برخی از برنامه های صداوسیما را در تضاد با مقوله حجاب و عفاف ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه برخی از برنامه های رسانه ملی نه تنها کمکی به مقوله حجاب و عفاف نمی کند، بلکه اقدامات انجام شده را نیز خنثی می کند. /924/ت302/ص
ارسال نظرات