۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۸۰۴۴۳
رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس:

حوزویان فلسفه حجاب و عفاف را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف را ضروری دانست و گفت: حوزویان نیز‌ باید فلسفه حجاب و عفاف را برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنند.
حوزویان فلسفه حجاب و عفاف را تبیین کنند
لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با بیان این‌که مقوله حجاب و عفاف بخشی از دستورات و آموزهای دین مبین اسلام است گفت: در آیات قرآن کریم نیز بحث های فراوانی در خصوص حجاب و عفاف به میان آمده، که این موضوع اهمیت مساله فوق را نشان می دهد.

وی ترویج بی بندوباری و بدحجابی را از جمله نقشه های دشمنان برای تضعیف باورهای اعتقادی در نسل جوان دانست و ابراز داشت: جامعه درگیر با بدحجابی و بی عفتی نمی تواند به خوبی پاک و سالم باشد و چنین جامعه‌ای نه ظاهر اسلامی خواهد داشت و نه باطن اسلامی.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، بدحجابی و مشاهده مظاهر بی‌بندوباری را زیبنده جوامع اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران ندانست و اظهار داشت: جوامع اسلامی باید در راستای حجاب و عفاف گام بردارند تا جامعه ای پاک و سالم داشته باشند و اگر ما نیز می خواهیم الگو باشیم باید به معنای واقعی کلمه الگو باشیم.

افتخاری بیان داشت: دشمنان درصدد هستند با گرفتن حجاب از جوامع اسلامی و ترویج بی بندوباری، این گونه کشورها را بی هویت کنند و امت اسلام باید مراقب این توطئه های دشمنان باشد.

وی نقش روحانیان و طلاب را در مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور بسیار مهم و اساسی خواند و تاکید کرد: حوزویان نقش کلیدی و مهمی در همه زمینه ها به ویژه مسائل فرهنگی و اجتماعی دارند و باید با برنامه ریزی مناسب رسالت خود را در این خصوص به درستی انجام دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که حوزویان باید فلسفه حجاب و عفاف را تبیین کنند تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید با نیاز سنجی و ضرورت شناسی، راهکارهای مناسب را استخراج کنند و برکات، آثار و تبعات مثبت حجاب و عفاف را برای نسل جوان تبیین و این راهکارها را متناسب با شرایط و مقتضیات زمان بیان کنند.

افتخاری با تأکید بر این‌که طلاب و روحانیان باید خوراک فرهنگی و فکری مورد نیاز دستگاه های اجرایی و فرهنگی دخیل در مساله عفاف و حجاب را تامین کنند گفت: ایفای نقش حوزه های علمیه و روحانیان و مبلغان در راستای این امور مهم، بسیار تاثیرگذار است.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، بر ضرورت حمایت دولت از تشکل ها و نهادهای مردمی فعال در زمینه حجاب و عفاف تاکید و تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر تشکل‌های مردمی منسجم و فعالی در این خصوص نداریم و اگر هم تعدادی مشغول فعالیت هستند، فعالیت آنها چندان وسیع نیست.

وی ابراز داشت: اگر دولت می خواهد برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اقدامات مؤثری را انجام دهد، خود نباید متصدی باشد، دولت باید بر نهادها و تشکل های مردمی فعال در این زمینه نظارت و آنها را حمایت کند و این تشکل ها را متناسب با نیازهای روز هدایت و حمایت کند، نه این‌که خود به صورت مستقیم وارد کار شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: با توجه به تکیه تشکل‌های غیر دولتی به سرمایه‌های معنوی مردم، باید سعی کنند با استفاده از نظریات متخصصان متعهد و نخبه، برای مقوله حجاب و عفاف در کشور برنامه ریزی لازم را انجام دهند و متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی برای گسترش فرهنگ حجاب، مدل های پوشش مناسب طراحی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بر ضرورت اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی دولت تاکید کرد و ابراز داشت: در این مصوبه همه راهکارهای لازم و وظایف و ماموریت های دولت، مجلس، قوه قضائیه و دستگاه های اجرایی مشخص شده و قانونی کامل و جامع است و دولت باید سعی کند زمینه های اجرایی آن را فراهم نماید.

افتخاری در پایان با تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: اگر قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی و عملیاتی شود، ما شاهد آثار و برکات آن در عرصه های مختلف خواهیم بود. /924/ت301/س
ارسال نظرات