۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۸۰۵۵۱
امام جمعه خرمشهر:

صدا و سیما نقش تعیین کننده‌ای در ترویج فرهنگ حجاب دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر اظهار داشت: صدا و سیما می تواند با برنامه ریزی مناسب و رعایت شؤونات اسلامی در فیلم ها و رفتارمجری ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف داشته باشد.
حجاب و عفاف
حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز حجاب را از ضروریات دین اسلام برشمرد و اظهار داشت: تمام فرق اسلامی حجاب حفظ حجاب را دانسته و کسی که به این مسأله مهم اعتقاد نداشته باشد را مرتد می دانند.

اما جمعه خرمشهر حجاب مهمترین موضوع کشور های غربی در مقابله با اسلام دانست و اظهار داشت: شدت عمل کشور های غربی در مقابله با حجاب بسیار بیشتر از سایر مسائل دینی از جمله نماز و روزه است و این موضوع نشان از احساس خطر غرب از پوشش اسلامی است.

وی افزود: حدود ده آیه در قرآن کریم به پوشش اسلامی تأکید می کند همچنین در مقام عمل نیز زینب کبری(س) اولین اعتراضی که به یزید می کند در این زمینه است و می فرماید« ای یزید آیا انصاف است که تو زنانت را در پشت پرده نگه داری اما ناموس پیامبر را در شهرها بگردانی».

حجت الاسلام موسوی به ارتباط میان پوشش و امنیت روانی جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: حدود بیست گناه در ارتباط با مسئله حجاب است و کسی که می خواهد در جامعه حضور پیدا کند از جمله استاد و دانشجو در دانشگاه ها تمام ذهنش متوجه جنس مخالف می شود.

استاد حوزه علمیه، به نقش خانواده در تربیت فرزندان و ترویج فرهنگ حجاب اشاره و تصریح کرد: اولین کاری که پدر و مادر باید انجام دهند نهادینه کردن فرهنگ حجاب در خودشان است و با رفتار و عملکرد خود از همان زمان طفولیت فرزندان را به حفظ حجاب ترغیب کنند.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ابراز داشت: امروز در اکثر خانه ها از رسانه حضور دارد؛ اما صدا و سیما می تواند با برنامه ریزی مناسب و رعایت شؤونات اسلامی در فیلم ها و رفتار مجری‌ها نقش بسیار تعیین‌کننده ای در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف داشته باشد.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به وظیفه دولت در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: دولتمردان و کسانی که مسؤولیت‌های فرهنگی دارند ابتدا باید از زیر مجموعه خودشان از جمله دانشگاه ها، بیمارستان‌ها و مدارس شروع کرده و از معلمان، استادان و کسانی که به پوشش اسلامی باور دارند، استفاده کنند./945/ت302/س
ارسال نظرات