۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۸۰۵۵۶
با سخنرانی آیت الله نوری همدانی؛

همایش بصیرت و مرجعیت در کرمان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بصیرت و مرجعیت با حضور روحانیان، طلاب و ائمه جمعه و جماعات استان کرمان،‌ با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد.
آيت الله نوري همداني در همايش بصيرت و مرجعيت استان کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، همایش بصیرت و مرجعیت با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و با حضور روحانیان، طلاب و ائمه جمعه و جماعات استان کرمان،‌ پیش از ظهر امروز یک شنبه (بیستم خردادماه) در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش که با هدف تحلیل و بررسی نقش روحانیت در بصیرت دهی به جامعه و روشنگری مسائل مختلف برگزار شد،‌ ابتدا حجت الاسلام سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرمان، گزارشی از فعالیت های روحانیان و ائمه جمعه و جماعات این استان ارائه کرد.

وی سپس به تشریح ماموریت ها و رسالت های سنگین روحانیت در مقطع حساس کنونی انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به حدیثی بیان داشت:‌ روحانیان و علما باید بصیر،‌ زمان شناس و آگاه به زمان باشند و مردم و جامعه را از مسائل مختلف آگاه و آنها را به سوی راه مستقیم هدایت و رهنمون کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: امروز نیاز است روحانیت حول محور مقام معظم رهبری در صحنه حضور داشته باشند و به ایفای نقش بپردازند.

وی ادامه داد: شرایط و وظایفی که امروز علما و روحانیان عهده دار هستند، با گذشته متفاوت است و روحانیت باید با حضور در صحنه خدمات علمی،‌ دینی و سیاسی به مردم ارائه کند و آنها را با اصول آشنا سازد.

در ادامه این همایش، همچنین شماری از روحانیان و ائمه جمعه و جماعات استان کرمان به تبیین دیدگاه های خود در خصوص مسائل جاری کشور و رسالت های روحانیت پرداختند و از مواضع بصیرانه و صریح حضرت آیت الله نوری همدانی در حوادث بعد از انتخابات قدردانی کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز به عنوان سخنران اصلی همایش بصیرت و مرجعیت، در سخنان مهمی به تبیین رسالت های حوزویان پرداخت و با اشاره به ابعاد تلخ حوادث بعد از انتخابات،‌ بی بصیرتی برخی از خواص و نخبگان را عامل مهمی در تداوم فتنه دانست.

این مرجع تقلید،‌ با تجلیل از مدیریت های داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در دوران تصدی ایشان بر منصب ولایت فقیه، ‌راهبری های حکیمانه ایشان را عامل مهمی در برون رفت کشور از فتنه بعد از انتخابات دانست و تصریح کرد: مهم ترین اصل امروز نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ حفظ انقلاب و حمایت و تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است و همه باید به این موضوع مهم توجه کنند.

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز یکشنبه نیز با هیئات مذهبی و تشکل های مردمی استان کرمان در حسینیه ثارالله این شهر دیدار و در جمع آنان سخنرانی خواهد کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات