۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۸۰۶۴۵
آیت الله نوری همدانی:

حجاب و عفاف بزرگ ترین سرمایه برای بانوان است / کرمان دیار کریمان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، حجاب و عفاف را بزرگ ترین سرمایه برای زنان و بانوان دانست و با انتقاد از نگاه ابزاری غرب به زن گفت: ارزش انسان در دین مبین اسلام به تقوا است و در این بین زن و مرد تفاوتی ندارند.
آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان،‌ حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر دوشنبه، در دیدار با بانوان استان کرمان در حسینیه ثارالله این شهر، جایگاه زن در دین مبین اسلام را متذکر شد و گفت: دین مبین اسلام کامل ترین دیدگاه ها را در مورد زنان دارد و به زن ارزش و اعتبار خاصی داده است.

وی تصریح کرد: در دوران جاهلیت، اعراب نسبت به زنان نظر مناسبی نداشتند و دختران خود را زنده به گور می کردند، امروز نیز غرب نگاه ابزاری به زن دارد و در کمال تعجب اسلام را به نقض حقوق زنان متهم می کند.

این مرجع تقلید بیان داشت: در دین مبین اسلام ارزش انسان ها به تقوا است و در این بین هیچ تفاوتی هم بین زن و مرد وجود ندارد و با تاملی در تاریخ اسلام می توان نمونه های بارزی از زنان بزرگ را یافت که در عین حفظ عفت و پاکدامنی خود، به ایفای نقش در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی پرداختند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی،‌ فرازی از سخنان امام راحل را در این خصوص متذکر شد و گفت: زنان نیز در انقلاب اسلامی نقش بسیار برجسته ای را داشته اند و در صحنه های مختلف رسالت و نقش خود را ایفا کرده اند.

وی از نگاه ابزاری غرب به زن انتقاد کرد و با اشاره به وجود برخی اظهارات و مطالب بی پایه و اساس در برخی کتب شعرای نامی ایران درباره بانوان تصریح کرد: زنان امروز وظیفه دارند تا این کتاب ها را پالایش کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، حجاب و عفاف را بزرگ ترین سرمایه برای زنان و بانوان دانست و تاکید کرد: امروز سلاح زن باید حجاب باشد و باید با حفظ پاکدامنی و عفت، نقش و رسالت خود را به درستی در صحنه های مختلف ایفا کند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، کرمان را دیار کریمان خواند و تصریح کرد:‌ خوب است زنان و بانوان کرمانی در بحث عفاف و حجاب سرآمد و الگوی دیگر شهرهای کشور باشند و این موضوع را جدی بگیرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی،‌ حجاب را از ضروریات مسلم دین مبین اسلام خواند و با ابراز نگرانی از مشاهده مظاهر بدحجابی در برخی از شهرهای کشور گفت:‌ حجاب سفارش قرآن کریم،‌ انبیا الهی و ائمه معصومین(ع) و از جمله آموزه های دین مبین اسلام است که نقش مهمی در سلامت و صیانت از فرد و جامعه دارد.

گفتنی است، پس از اتمام سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی،‌ بانوان کرمانی با برگزاری راهپمیایی باشکوهی،‌ با محکوم کردن رواج بدحجابی در برخی شهرهای کشور،‌ خواستار اجرای طرح عفاف و حجاب شدند و از مسؤولان ذیربط خواستند با هنجارشکنان اجتماعی و اخلاقی برخورد کنند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات