۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۸۰۷۳۶
در پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی؛

دوره‌های مهارت‌افزایی به شکل تدوین مقاله در حال اجرا است

خبرگزاری رسا ـ معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی از برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی با هدف تدوین مقاله‌های دانشنامه‌ای در این پژوهشکده خبر داد.
كلاس درس خارج آيت الله يزدي


حجت‌الاسلام فاضل حسامی، معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی با هدف تدوین مقاله‌های دانشنامه‌ای در این پژوهشکده خبر داد و گفت: در حال حاضر 27 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که دانش‌پژوهان با انتخاب مدخل‌هایی شروع به تدوین مقاله کرده و نگارش آن زیرنظر استاد انجام می‌دهند، افزود: شش استاد در این کلاس‌ها فعالند، از آغاز تا پایان تدوین مقاله نظارت دارند و مهارت دانش‌پژوه را ارتقا می‌دهند.

حجت‌الاسلام حسامی خاطرنشان کرد: برخی از دانش‌پژوهان شرکت کننده در این دوره‌ها، یک مقاله و برخی نیز دو مقاله را در دست تدوین دارند و به طور میانگین، هر استاد آموزش چهار نفر را به عهده دارد.

وی یادآور شد: دوره‌های مهارت‌افزایی در پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی از نیمه اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده و مرحله اول آن یعنی تدوین اولین مقاله تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت و مرحله دوم آن که تدوین دومین مقاله است، پس از تعطیلات تابستانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یعنی از نیمه دوم مردادماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: افرادی در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند که اهل قلمند، اما تاکنون مقاله‌های دانشنامه‌ای تولید نکرده‌اند، از این رو با کسب مهارت دانشنامه‌نگاری به تولید مقاله‌های دانشنامه‌ای می‌پردازند.

وی برتری این دوره‌ها را نسبت به دوره‌های مشابه آن، تدوین مقاله زیر نظر استاد و آشنایی فراگیر با نحوه ارزیابی استاد از مقاله ارائه شده عنوان کرد و گفت: مقاله‌های ارزیابی شده در این دوره‌های مهارت‌افزایی در شورای عالی دانشنامه‌ها قابل دفاع است.

حجت‌الاسلام حسامی با بیان این‌که هر دانش‌پژوه در پایان دوره، دو مقاله با سبک و سیاق دانشنامه‌ای را ارائه خواهد کرد، افزود: این دوره‌ها در یک پروسه سه ماهه برای مقاله اول و یک پروسه یک ماه و نیمه برای مقاله دوم، هفته‌ای یک روز و به مدت یک ساعت در قم برگزار می‌شود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات