۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۸۰۸۹۶
معاون پژوهش موسسه آینده روشن:

حسینی بودن با التزام به امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش موسسه آینده روشن گفت: امام سجاد(ع) در فضایی که اختناق و خفقان حکمفرما بود، با تبلیغ چهره به چهره به تبیین معارف دینی پرداخت.
امام حسين ع


حجت الاسلام جواد جعفری، معاون پژوهش موسسه آینده روشن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیرامون فرا رسیدن اعیاد شعبانیه گفت: بررسی رفتارهای ائمه یکی از منابعی است که می تواند راهگشای ما در زندگی باشد.

وی گفت: امام حسین(ع) فصل های گوناگونی در زندگی دارند که هر کدام دارای پیامهای عمیقی است. در همین راستا می‌توان به شیوه امر به معروف امام حسین(ع) به پیرمردی که درست وضو نمی گرفت، اشاره کرد.

وی بیان داشت: به دلیل فضای مسمومی که معاویه درست کرده بود، مراجعاتی که به امام حسین(ع) می شد بسیار کم بود و لذا احادیث منقول از ایشان زیاد نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه، گفت: امر به معروف و مقاومت در برخورد با کجی ها، از شاخصه های رفتاری امام حسین(ع) است که متاسفانه امروز در جامعه ما مغفول مانده است.

معاون پژوهشی موسسه آینده روشن بیان داشت: کسی می تواند ادعای حسینی داشته باشد که به مهمترین شاخصه رفتاری امام حسین(ع) که امر به معروف است، پایبند باشد.

وی اظهار کرد: شرایط نامناسبی که بنی امیه به وجود آورده بود، موجب شد تا امام سجاد(ع) از ابزارهای غیر مستقیم استفاده کنند و با ابزار دعا و تربیت خدمه به انتقال معارف بپردازد.

این استاد حوزه ادامه داد: امام سجاد(ع) کنیزهایی را در خانه خود داشتند که پس از تعلیم معارف اهلبیت(ع) آزاد شده و به جامعه می رفتند و تشیع را ترویج می کردند.

وی گفت: امام سجاد(ع) در فضایی که اختناق و خفقان حکمفرما بود، با تبلیغ چهره به چهره به تبیین معارف دینی پرداخت./909/پ202/ع


ارسال نظرات