۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۸۱۰۰۳
امام جمعه مشهد:

نخبگان سیاسی در ولایت پذیری از مردم عقب نمانند/شورای نگهبان، نهادی وابسته به ولایت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه نخبگان سیاسی باید سعی کنند در ولایت پذیری از مردم عقب نیفتند، گفت: مشروعیت مسؤولان نظام در وابستگی به ولایت خلاصه می شود.
آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مشهد که در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی برگزار شد، با اشاره به سالروز میلاد امام حسین(ع) و تبریک این روز، اظهار داشت: در نامگذاری امام حسین(ع) واقعیت و حقیقت بزرگی نهفته است و آن حاکمیت ولایت در خانواده حضرت علی(ع) و ولایت پذیری در اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه ولایت پذیری به عنوان یک اصل در زندگی اهل بیت(ع) وجود داشته است،‌ ادامه داد: حضرت زهرا(س) با آن همه معرفت و معنویت حتی در نامگذاری فرزند خود بر علی(ع) که ولی آن زمان است سبقت نگرفته و حضرت علی(ع) که صاحب ولایت مطلقه الهی است نیز بر رسول خدا(ص) پیشی نمی گیرد و از آن جا که همه ولایت ها به خدا منتهی می شود پیامبر اکرم(ص) نیز در نامگذاری فرزند زهرا(س) بر خداوند سبقت نمی گیرد.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه ولایت پذیری و قبول ولایت باید به عنوان یک اصل در زندگی ارادتمندان به اهل بیت(ع) پیاده شود،‌ تصریح کرد: ولایت یک اصل اولی است که شیعه در وابستگی به اهل بیت(ع) باید اجرا کند همانگونه که امام باقر(ع) می فرمایند: اسلام بر پنج چیز بنا شده است و ولایت پنجمین آن است و آنقدر که بر ولایت سفارش شده به هیچ یک از مبانی اسلام سفارش نشده است.

وفاداری حضرت ابوالفضل(ع) در ولایت پذیری او خلاصه می شود

وی با بیان اینکه در حادثه عاشورا برای هر آموزه ‌ای نمادی معرفی شده است، اذعان داشت: پیروی از ولایت حضرت ابوالفضل(ع) برجسته ‌ترین تابلو و نماد این حادثه است زیرا وفاداری حضرت ابوالفضل به امام حسین(ع) در ولایت پذیری او خلاصه می شود و ننوشیدن آب از سوی ایشان نیز به دلیل پیروی از ولی زمان خود بوده است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه حضرت ابوالفضل(ع) الگویی برای ما در ولایت پذیری محسوب می شوند، یادآور شد: خوشبختانه مردم ایران امتحان خود را در عمر 31 ساله انقلاب پس داده اند و در ولایت پذیری آن ها شکی نیست.

برای مردم هیچ مسئله ای غیرقابل تحمل‌ تر از زاویه پیدا کردن با ولایت نیست

وی با بیان اینکه برخی از نخبگان سیاسی باید سعی کنند در ولایت پذیری از مردم عقب نمانند، خاطر نشان کرد: در مقابل اندیشه ولایت اندیشه مخالف و در مقابل دستور ولایت، نظری متفاوت را ارائه کردن به معنای زاویه پیدا کردن با ولایت است و برای مردم هیچ مسئله ای غیرقابل تحمل‌ تر از زاویه پیدا کردن با ولایت نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری شرط مشروعیت مسؤولان نظام را در وابستگی به ولایت عنوان کرد و ادامه داد: مسؤولان نظام از یک کارمند معمولی گرفته تا آن هایی که در رأس قوای سه گانه هستند بدانند که مشروعیتشان در وابستگی از ولایت خلاصه می شود.

ناهنجاری ‌های فرهنگی دین را از جامعه محو می کند

وی با بیان اینکه ناهنجاری ‌های فرهنگی هم زمینه‌ ساز ورود دشمن به داخل جامعه در جنگ نرم است و هم ابزار مبارزه دشمن در جنگ نرم علیه ما محسوب می شوند، ابراز داشت: این ناهنجاری ها دین را از جامعه محو کرده و دشمن را در اهداف شوم خود به پیروزی می رساند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه برخورد با ناهنجاری ‌های فرهنگی در رأس مطالبات رهبر معظم انقلاب قرار دارد، بیان داشت: معنای ولایی بودن و وابستگی به رهبری برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و استفاده از تمام ظرفیت ‌های نظام در حوزه اقتدار نظام در برخورد با این ناهنجاری‌ ها است.

وی با اشاره به راهپیمایی بانوان در روز عفاف و حجاب، اذعان داشت: فریاد هزاران زن غیرت مند در خیابان‌ های مشهد در دفاع از خون به ناحق ریخته شده هزاران انسان در هفتاد سال گذشته در مسجد گوهرشاد به دلیل پشتیبانی از از حجاب و احیای آن است و حال این فریاد کافی نیست که ثابت کند حجاب معروف است و بی حجابی منکر؟

استفاده از تمامی ظرفیت های نظام در مقابله با بی حجابی

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت های نظام برای مقابله با بدحجابی و بی حجابی بهره برد، گفت: برخورد با بدحجابی وظیفه مسؤولان نظام است و این پاسخگویی لازمه پاسخگویی به مطالبات رهبری است و عمل نکردن به این وظیفه به معنای زاویه پیدا کردن با مطالبات رهبری است.

وی یادآور شد : مردم از هیچ نخبه دینی و سیاسی و از هیچ حزب و جریانی مخالفت با مطالبات رهبری را نمی پذیرند.

شورای نگهبان نهادی وابسته به ولایت

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره سی امین سالروز تأسیس شورای نگهبان و با بیان اینکه بقا و تدوام نظام اسلامی به وسیله شورای نگهبان محقق می شود، تصریح کرد: شورای نگهبان نهاد مقدسی است و کسی نمی تواند با تحلیل‌های خود فقها و مجتهدین این نهاد را تخطئه کند زیرا این نهاد از تمامی جهات وابسته به ولایت است و در سایه ولایت فعالیت می کند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی شب گذشته در زاهدان و قتل عام شیعیان و عاشقان حسینی، خاطر نشان کرد: به خاک و خون کشیده شدن عاشقان حسینی و انفجار پیاپی دو بمب در روز میلاد امام حسین(ع) و شب میلاد حضرت ابوالفضل(ع)، نشان داد که اهل بیت(ع) این روز و شب را از تبار شیعه پذیرفته اند و ولایت پذیری و تبعیت از ولایت شیعه نیز پس از گذشت سال ها از واقعه عاشورا بار دیگر به ثبت رسید./934/پ201/ص

ارسال نظرات