سفر مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده، مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور به همراه جمعی از معاونین ارشد خود، در میان استقبال گرم مسئولان حوزوی استانی، وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
این سفر که با برنامهریزیها و با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی آموزشهای دینی بانوان تدارک دیده شده است، میتواند نقطه عطفی در توسعه زیرساختهای فرهنگی استان به شمار آید.
هیئت عالیرتبه حوزوی در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد، در اقدامی ارزشمند و نمادین که نشان از پیوند عمیق آموزههای دینی با حفظ محیط زیست دارد، اقدام به کاشت چند اصله نهال کردند.
مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور در حاشیه این مراسم معنوی و محیط زیستی بیان کرد: درختکاری علاوه بر اجر اخروی، نمادی از رویش، بالندگی و سرسبزی است و امید داریم ثمره تلاشهای علمی و تهذیبی در حوزههای علمیه نیز همچون درختی تنومند، سایهسار جامعه اسلامی باشد.
محور اصلی و بنیادین این سفر کاری، بازدید میدانی و ارزیابی دقیق از طرحهای عمرانی و در حال اجرای مرتبط با حوزههای علمیه خواهران در سطح استان عنوان شده است. با توجه به اهمیت فراهم آوردن فضاهای آموزشی استاندارد و پویا برای بانوان طلبه، سرکشی به پروژههای نیمهتمام و تسریع در روند تکمیل آنها از اولویتهای کاری این هیئت کشوری در روزهای آینده خواهد بود.
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور بر ظرفیتهای بیبدیل استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله قشر فرهیخته و مذهبی این استان تأکید کرد و گفت: باید با تمام توان موانع پیشروی پروژههای عمرانی را برداریم تا مسیر تحصیل برای بانوان علاقهمند هموارتر گردد.
در ادامه این سفر و در نخستین ساعات حضور این هیئت در استان، جلسهای صمیمانه اما تخصصی و راهبردی با حضور کادر اجرایی، اساتید و مدیر مدرسه علمیه برگزار شد. در این نشست هماندیشی، چالشها، دغدغهها و نیازمندیهای آموزشی و رفاهی طلاب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور پس از شنیدن دغدغههای مسئولان استانی تأکید کرد: حمایت همهجانبه از برنامههای تحولی مدارس علمیه خواهران در مناطق کمتر برخوردار، در دستور کار جدی مرکز قرار دارد.





