۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۸۱۴۰۲
پیام اجتهاد؛

نخستین اثر مکتوب مؤسسه تخصصی فقه و اصول اهل‌البیت‌ منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین اثر مکتوب مؤسسه تخصصی فقه و اصول اهل‌البیت‌‌(ع) با عنوان «پیام اجتهاد» با موضوع عرف و جایگاه آن در فقه و اصول منتشر شد.
اجتهاد


حجت‌الاسلام علی الماسی، رییس مؤسسه تخصصی فقه و اصول اهل‌البیت‌‌(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: معاونت پژوهشی مؤسسه تخصصی فقه و اصول اهل‌البیت‌‌(ع) با همکاری انتشارات علامه بهبهانی قم، نخستین جلد از سلسله مجلدات کتاب «پیام اجتهاد» را با موضوع «عرف و جایگاه آن در فقه و اصول» در خرداد ماه سال جاری منتشر کرد.

وی افزود: این اثر حاصل تلاش جمعی از محققان، شامل پنچ مقاله علمی ـ تخصصی در موضوع عرف و بررسی جایگاه آن در قلمرو فقه و اصول است.

حجت‌الاسلام الماسی خاطرنشان کرد:‌ «کاوشی نو در جایگاه اثباتی عرف در فقه» به قلم محمد عبدی، «بررسی نظریه قاعده اصولی بودن عرف» به قلم مجتبی عرب سعیدی، «بررسی جایگاه عنصر نیاز در تحقق عرف عملی» به قلم اسکندر علوی، «نقد تئوری عرفی‌سازی احکام یا چیستی و آثار آن» به قلم محمد یحیی قربانی و «بررسی راهکارهای حل تعارض در عرف‌ها» به قلم احمد مرتاضی در نخستین جلد از پیام اجتهاد به چشم می‌خورد.

کتاب «پیام اجتهاد» با نظارت علمی حجت‌الاسلام علی الماسی و دکتر احمد مرتاضی در 260 صفحه، شمارگان 500 نسخه و به قیمت دو هزار تومان توسط انتشارات علامه وحید بهبهانی قم منتشر شده است.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب می‌توانند با انتشارات علامه وحید بهبهانی به شماره 02517743919 تماس و یا به مؤسسه فقه و اصول اهل‌البیت‌‌(ع) به نشانی قم ـ خیابان صفائیه ـ کوچه آمار ـ کوچه اردیبهشت ـ پلاک 56 مراجعه کنند. /920/ن601/ع

ارسال نظرات