۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۸۱۴۵۱

همایش فصلی راویان دفاع مقدس در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین همایش فصلی راویان دفاع مقدس با حضور رزمندگان، پیشکسوتان جنگ و دفاع مقدس در تبریز برگزار شد.
دفاع مقدس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن رستگار پناه، رییس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین‌(ع)، امروز در همایش فضلی راویان دفاع مقدس با بیان این‌که رسالت راوی انتقال صحیح ارزش‌های دفاع مقدس به مخاطب است، اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس ساخته و پرداخته یک زمان کوتاه نیست و حاصل چندین سال جانفشانی و شهادت و جانبازی هزاران نفر از بهترین انسان‌های این خاک پاک است که لحظه به لحظه زندگی این بزرگواران و در نهایت شهادت آنها، خود یک فرهنگ عظیم است.

وی افزود: برای انتقال این فرهنگ گرانمایه، راویان عزیز که خود نیز از یادگاران آن دوران هستند بایستی حوصله به خرج داده و از جان مایه بگذارند.

رستگار پناه با بیان این‌که بیشتر مانورهای رزمندگان اسلام در مناطق جنگی پیوست فرهنگی داشت، خاطر نشان کرد: اگر راویان دفاع مقدس نیز همچون رزمندگان اسلام با انگیزه مردم یاری در جهت افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به انقلاب قدم بردارند، طبیعتاً در کار روایتگری موفق می شوند.

همچنین محمد اسماعیل سعیدی، جانشین فرماندهی سپاه عاشورا با اشاره به بهره وری کاروان های راهیان نور در سال های اخیر افزود: سال گذشته هیچ کاروانی بدون راوی نبوده است و کارهای بزرگ تربیتی از سوی راویان عزیز در جهت اشاعه فرهنگ جهاد و دفاع و پایداری و همچنین انتقال فرهنگ شهادت انجام گرفته است؛ از این رو هم مسؤولان اردویی و هم راویان عزیز نقش بسیار مؤثری در این مسأله مهم داشته اند.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا همچنین از برگزاری کلاس‌های آمادگی دفاعی دانش آموزان از سوی پیشکسوتان جبهه و شهادت در مناطق عملیاتی جنوب و غرب در سال‌های آینده خبر داد./935/پ202/س

ارسال نظرات