۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۸۱۵۴۲

برگزیدگان جشنواره بین‌المللی فیلم رحمت معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رحمت با معرفی صاحبان آثار برتر به کار خود پایان داد.
پيامبر اکرم (ص)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رحمت صبح امروز مراسم با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری در مجتمع سینمایی تبریز برگزار شد.

هیئت داوران چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رحمت در مراسم اختتامیه این جشنواره در تبریز نفرات برتر در بخش‌های پویا نمایی بین‌الملل و ملی، صدا برداری، تدوین، فیلمنامه موسیقی متن تصویربرداری، بازیگر نقش زن، بازیگر نقش مرد، پژوهش، سینمای مستند، کارگردانی، سینمای داستانی در بخش ملی و بین‌الملل و نماهنگ را اعلام کرد.

بر اساس بیانیه هیئت داوران که متشکل از پوران درخشنده، پرویز شیخ طادی و خسرو معصومی از کشور ایران و متین بالیک اوغلو از ترکیه و فهروز شامی‌اف از کشور آذربایجان بودند در بخش پویانمایی جایزه تندیس بلورین بهترین پویانمایی بخش بین‌الملل به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک‌هزار و دویست یورو به به نماهنگ «کلای مکس» ساخته بهروز بصیری‌فرد و جایزه تندیس بلورین بهترین پویا نمایی بخش ملی به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان به «ماهوری» ساخته فاطمه گودرزی از ایران تعلق گرفت.

در این بخش جایزه ویژه هیئت داوران تندیس بلورین به همراه دیپلم افتخار و یک سکه بهار آزادی به مجموعه آثار ماشاءالله محمدی و دیپلم افتخار صدابرداری در بخش پویانمایی به حسن سلمانی صدابردار فیلم «یول» از کشور ایران اهدا شد.

براساس این گزارش در بخش تدوین تندیس بلورین به همراه دیپلم افتخارو مبلغ یک میلیون تومان به نقی نعمتی به خاطر فیلم «برفک» و جایزه بهترین فیلمنامه شامل تندیس بلورین به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان به نادر ساعی‌ور به خاطر فیلمنامه «یول» از کشور ایران تعلق گرفت.

همچنین در این بخش دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به همراه یک سکه بهار آزادی به علی معصومی برای فیلمنامه «ملا خدیجه یک خروس داشت» از کشور ایران اهدا شد.

در بخش بهترین موسیقی متن تندیس بلورین به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان به کیوان هنرمند به خاطر موسیقی فیلم «ماهوری» از کشور ایران و در بخش بهترین تصویربرداری تندیس بلورین به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان به علی‌محمد قاسمی برای فیلم‌های «یده و خوندش» و فیلم «حلیمه» تعلق گرفت.

در بخش بهترین بازیگرنقش زن تندیس بلورین به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان به معصومه قاسمی‌پور به خاطر بازی در فیلم «یده و خوندش» از کشور ایران و در بخش بهترین بازیگر نقش مرد تندیس بلورین بهترین بازیگر مرد به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان به یوسف یزدانی بازیگر فیلم «برفک» از کشور ایران اهدا شد.

تندیس بلورین بهترین پژوهش به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان به پژوهش فیلم «فقط کمی نور» به سیدحامد نوبری از ایران تعلق گرفت.

همچنین در این بخش هیئت داوران دیپلم افتخار بهترین پژوهش را به همراه یک سکه بهار آزادی به جواد نادری برای فیلم «شمر خوان» از کشور ایران و دیپلم افتخار بهترین پژوهش به همراه یک سکه بهار آزادی به فاطمه حیدری برای فیلم «دعوت» از ایران اهدا کرد.

در بخش سینمای مستند در بخش ملی تندیس بلورین به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان برای فیلم «وقتی که نور می‌تابد» ساخته شهریار پورسیدیان از کشور ایران و تندیس بلورین به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان به فیلم «سقا تالار» ساخته مجید قربانی آهودشتی از کشور ایران اهدا شد.

همچنین هیئت داوران چهارمین چشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رحمت دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به همراه یک سکه بهار آزادی به مرجان اشرفی‌زاده کارگردان فیلم «یده و خوندش» از ایران و تندیس بلورین به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان به سالم صلواتی به خاطر فیلم «رویاهای برفی» از کشور ایران تعلق گرفت.

در بخش سینمای داستانی در بخش ملی تندیس بلورین به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان به فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی از ایران و در بخش فیلم‌های داستانی در بخش بین‌الملل تندیس بلورین و دیپلم افتخار به همراه یک‌هزار و دویست یورو به مهمت بهادرار سازنده فیلم «زلزله» به خاطر کارگردانی «یکدست و تاثیرگذار» از کشور ترکیه اهدا شد.

همچنین در این بخش جایزه ویژه هیئت داوران شامل تندیس بلورین به همراه دیپلم افتخار و یک سکه بهار آزادی به فیلم «حلیمه» ساخته «طاهره حسن‌زاده» از ایران و تندیس بلورین به همراه دیپلم افتخار و یک سکه بهار آزادی به فیلم «کورمال» ساخته مشترک «خیام عبدالله یف» و «علم‌الدین علی‌اف» از کشور آذربایجان اهدا شد.

تندیس بلورین بهترین نماهنگ در بخش بین‌الملل به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک‌هزار یورو به نماهنگ «برکت» ساخته یاسر طالبی و تندیس بلورین بهترین نماهنگ در بخش ملی به همراه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان به نماهنگ «دیدار» ساخته به احمدرضا داوری از کشور ایران و دیپلم افتخار به همراه یک سکه بهار آزادی به نماهنگ «سفیر نور» ساخته اصغر عبادی از ایران و همچنین دیپلم افتخار به همراه یک سکه بهار آزادی به نماهنگ «سنگرسازان بی‌سنگر» ساخته مرتضی مطوری از ایران تعلق گرفت.

گفتنی است، چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رحمت با پانصد و هشتاد اثر از هجده کشور جهان به مدت چهار روز در مجتمع سینمایی تبریز برگزار شد./۹۳۵/پ202/ص
ارسال نظرات