۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۸۱۶۰۴
با حضور رییس مجلس شورای اسلامی؛

ششمین همایش دکترین مهدویت آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ ششمین همایش دکترین مهدویت با حضور رییس مجلس شورای اسلامی به مدت دو روز در سالن اجلاس سران کار خود را آغاز کرد.
همايش بين اللملي دکترين مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین همایش دکترین مهدویت با محوریت جامعه و دولت زمینه‌ساز، راهبردها و راهکارهای فرهنگی، صبح امروز 2 مردادماه با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله محمدعلی تسخیری، دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از شخصیت‌های برجسته نظام، فرهیختگان، اندیشمندان داخلی و خارجی کار خود را در سالن اجلاس سران به مدت دو روز آغاز کرد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سیدمسعود پورسیدآقایی، دبیر ششمین همایش دکترین مهدویت با ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری این همایش، اظهار داشت: درباره آموزه مهدویت، آموزه‌ای که رمز حیات و هویت ما است، معرفت به امام زمان‌‌(ع) مرز بین اسلام و کفر است.

وی با بیان این‌که دو رویکرد جدی در این آموزه کلیدی و حیاتی مورد تأمل است، گفت: با نگاهی اعتقادی پژوهشی به این آموزه ابتدا ابعاد اعتقادی این آموزه، انتظار و نقش کلیدی و حیاتی آن و همچنین نقش ظهور در جوامع مختلف به درستی شناخته شود.

دبیر ششمین همایش دکترین مهدویت با اشاره به رویکردهای پژوهشی به این آموزه خاطرنشان کرد: نزدیک به چند هزار حدیث و 380 آیه نسبت به حضرت حجت‌(ع) در منابع روایی شیعه و اهل سنت اشاره شده است که کارکردهای فراوان آن را در عرصه تربیتی، سیاسی، روان‌شناسی، اقتصادی و حتی امنیتی نشان می‌دهد.

وی اظهارداشت: آموزه مهدویت از منظر رویکرد امنیتی نیازمند پژوهش‌های جدی است و جا دارد پژوهشگران حوزه و دانشگاه در این زمینه به پژوهش‌های عالی بپردازند.

گفتنی است، ششمین همایش دکترین مهدویت، صبح امروز 2 مردادماه در سالن اجلاس سران به مدت دو روز کار خود را آغاز کرد. /920/پ202/ص
ارسال نظرات