۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۸۱۸۴۳

برگزاری ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نیمه شعبان ویژه برنامه های فرهنگی، عقیدتی و مذهبی در سراسر استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.
برگزاری ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در تبریز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مؤمن و متدین تبریز از روزها پیش به صورت خودجوش اقدام به آذین بندی و چراغانی معابر و خیابان های شهر کرده اند.

حوزه های علمیه، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی و دینی، بنیاد امام مهدی(عج)، بنیاد نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی و مساجد تاریخی تبریز همزمان با سالروز یگانه منجی عالم بشریت ویژه برنامه های مختلفی را تدارک دیده اند.

همزمان با نیمه شعبان، همایش بزرگ منتظران مهدی(عج) فردا از ساعت 10 و 30 صبح در میدان ساعت تبریز آغاز و با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله شبستری پایان خواهد یافت.

همچنین سلسله جلسات سخنرانی با محوریت مهدویت در مسجد سالار شهیدان تبریز با حضور حجت الاسلام و المسلمین فروغی پس از نماز مغرب و عشا ادامه خواهد داشت.

مراسم عمامه گذاری طلاب شهرهای تبریز و بناب نیز همزمان با نیمه شعبان در بیت امام جمعه تبریز و مصلای اعظم بناب برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، جشن بزرگ میلاد امام مهدی(عج) در مساجد کلکته چی، شعبان، شهیدی، حاج احمد، چهارده معصوم پرواز، مقبره و حاج جعفردایی برگزار خواهد شد.

همچنین به مناسبت میلاد حضرت حجت(عج) و یادبود مرجع عالیقدر جهان تشیع و احیاگر ایام فاطمیه، مرحوم میرزا جواد تبریزی مراسم جشنی برگزار می شود.

این مراسم پس از نماز مغرب و عشاء با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جعفر تبریزی فرزند آن عالم جلیل القدر در خیابان خیام، کوی شهریار پائین تر از مسجد حاج شفیع، کوچه کریم نژاد کاشی 31 آغاز می شود.

مجلس توسل به ائمه اطهار و یادبود مرحوم شیخ جواد تبریزی نیز به مدت سه شب طی روز های 6، 7 و 8 مرداد بعد از نماز مغرب و عشا در خیابان توانیر جنوبی، ده متری دریا، کاشی سوم برگزار می شود.

بنا‌بر این گزارش، دفاتر مراجع عظام تقلید نیز فردا میزبان عاشقان و منتظران حضرت قائم(عج) در تبریز خواهند بود.

مراسم جشن نیمه شعبان فردا از 9:30 تا 12 ظهر در دفتر آیت الله موسوی اردبیلی واقع در راسته کوچه، پشت خانه مشروطه برگزار می شود.

گفتنی است، مشابه این مراسم در دفتر آیت الله مکارم شیرازی واقع در خیابان شهید مطهری، کوچه مسجد جامع تبریز برگزار خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات