۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۸۱۹۴۷
آیت الله امامی کاشانی:

سکوت مرگبار دنیای امروز نسبت به مصلح و آخرالزمان مشهود است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله امامی کاشانی با تأکید بر ضرورت ترویج انتظار و مهدویت در سراسر دنیا گفت: در دنیای امروز نسبت به مصلح و آخرالزمان سکوتی مرگبار حاکم است؛ زیرا در مسیحیت و یهودیت خبری نیست.
آيت الله امامي كاشاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، پنجم مرداد،‌ در مراسم نیمه شعبان مسجد‌ جمکران گفت: در احادیث شریفه ما از حضرت صادق(ع) روایت شده است که مقصود از غیب، قیام مهدی موعود حضرت ولی عصر(عج) است و البته غیب عالم از شهود آن بسیار وسیع‌تر است.

وی ادامه داد: این‌که ایمان به غیب این قدر اهمیت دارد چون باطن عالم است و هر چیز اگر با باطن ارزیابی شود به نتیجه می‌رسد؛ اما اگر بدون باطن ارزیابی کنیم به بیراهه رفته‌ایم به طور مثال صدق و کذب؛ صدق یک باطن دارد و کذب هم یک باطن دارد، باطن راستگویی این است که این کار و سخن و نوشته درست و مطابق با حقیقت است؛ بنابراین از مقوله هستی و همواره باقی است و از بین رفتنی نیست اما کذب و دروغ باطنش پوچ است و یک ظاهر و جلوه باطلی دارد که به زودی کشف می‌شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: به همین دلیل در روایات آمده است که صدق رستگار است و کذب راهی به جایی نمی‌برد و رستگار نیست. راستگویی انسان را به کمال می‌رساند و جامعه را رشد می‌دهد؛ اما دروغ‌پردازی انسان را به سقوط می‌کشاند و جامعه را خراب می‌کند از این رو چیزی که باطن و غیب دارد ارزش دارد.

وی تصریح کرد: این یک قانون است که هر فرد و ملتی در دنیا اگر پاک بود برنده شد و اگر آلوده بود ضرر کرده و نابود می شود؛ گناه بلای جان او می شود؛ گناه رستگار و پیروز نیست و همواره اطاعت خدا است که پیروز است.

آیت الله امامی کاشانی با بیان این‌که یکی از محتواهای عالم و یکی از مصادیق غیب حضرت مهدی(عج) است، عنوان کرد: وجود اقدس امام زمان از غیب است و ما باید به آن پایبند باشیم و دل ببندیم و اگر نبندیم زندگی ما تباه است و این تنها منطق شیعه نیست؛ بلکه منطق دنیای امروز و دیروز است.

وی با اشاره به دیدار و گفت و گویش با یکی از فیلسوفان غربی درباره موضوع مهدویت افزود: در دنیای امروز نسبت به مصلح و آخرالزمان سکوتی مرگبار حاکم است زیرا در مسیحیت و یهودیت خبری نیست؛ من در این دیداری که با این فیلسوف داشتم او گفت موفقیت دنیا در این است که ببینیم مصلح جهانی کیست و به او باور داشته باشیم.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: این فیلسوف غربی در پایان این دیدار گفت من تک تک کلماتی که شما از اسلام می گویید باید با گل دور آن را گل افشانی کنیم و این کلمات در دنیا منتشر شود زیرا در مسیحیت و یهودیت خبری نیست.

وی با اشاره به وضعیت دنیای کنونی تأکید کرد: اگر ولی خدا و امام عصر بیایند دیگر انسان‌ها و دنیا این‌قدر در هوا و هوس نخواهد بود؛ امروز دنیا به این غیب بی اعتنا است البته گله ما گاهی به برخی از علمای اهل سنت است که در این زمینه لطمه زده اند.

وی افزود: 159 نفر از صحابه پیغمبر از پیامبر(ص) درباره مهدی(عج) نقل کرده اند و تابعین بیشتر از این نقل کرده و علمای اهل سنت از نیمه قرن دوم که نوشتن کتاب مجاز شد احادیثی درباره امام مهدی و نزول حضرت عیسی و اقتدای او به حضرت مهدی روایت کرده اند.

آیت الله امامی کاشانی تأکید کرد: اگر چه در روایات اهل سنت در این زمینه مباحث زیاد است؛ اما بحث از مهدی و آخرالزمان باید رایج و شایع شود و مانند آنچه در شیعه است هیجان پیدا کند.

وی ادامه داد: وقتی واقعا می توانیم بگوییم به امام زمان ایمان آورده ایم که رفتارمان درست باشد و گرنه دو نفری که با هم ازدواج کنند و با بهانه های بیهوده آن را به طلاق بکشانند خانه ای نیست که مورد توجه امام زمان باشد، در خیابان و کار و کاسبی و بازار که گناه باشد تصدیق به ایمان به امام نیست.

آیت الله امامی کاشانی با بیان این‌که ایجاد موج و شور و هیجان درباره انتظار و مهدویت بیان کرد: موجی که در این ایام ایجاد می شود بسیار مهم است زیرا مسئله امام زمان(عج) باید به دنیا ابلاغ شود و انتظار فرج باید به دنیای مسیحیت و ادیان مختلف کشانده شود و همه بدانند آینده دنیا بسیار ارزش دارد و باید بهای زیادی به آن داد؛ فرستادن امواج انتظار به همه دنیا بسیار قیمت دارد.

وی ادامه داد: یاد امام زمان بلا را دور می کند و برکت آفرین است، دعا را مستجاب می کند و این معنای توجه به غیب عالم است مگر می شود غیب عالم را ندیده بگیریم؛ امامت و نبوت غیب عالم است که در عصری آشکار و امروز هم ناپیدا است و نظام اسلامی هم با این باور در دنیا خود را نشان داده است./925/پ202/س

ارسال نظرات