۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۸۲۱۸۵
در آستانه رمضان؛

مفاتیح النجاح منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ فضیلت ماه رمضان، دعاهای رؤیت هلال، دعاهای روزها و شب های رمضان، دعای افتتاح، دعاهای سحر، دعاهای روزانه و اعمال و دعاهای مخصوص برخی شب های رمضان، اعمال شب قدر، اعمال و دعاهای آخر ماه رمضان، دعاهای وداع و اعمال شب و روز عید فطر و نمازهای شب های رمضان از مطالب تشکیل دهنده کتاب مفاتیح النجاح است.
مفاتيح النّجاح


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، متدینان و اهل ذکر و عبادت، همواره از کتب دینی و مذهبی برای آیین معنوی و عبادی خود بهره می گیرند . به ویژه در ایام ماه های رجب و شعبان و رمضان و ایام حج و اعتکاف و مانند آن.

کتاب گرانسنگ مفاتیح الجنان، چندین دهه است که مونس لحظه های عرفانی و ضیافت های معنوی مسلمانان است و در کنارکتاب آسمانی قرآن، فرح بخش جان و روان دلدادگان توبه کار و عاشق پیشه است.

اما انتشار این کتاب نتوانسته همه نیازهای خرد وکلان را به ویژه از نظر قالب و چینش، برطرف کند و همواره به انتشار آثار ویژه تر در قالب های متنوع احساس نیاز شده و کتاب های کوچک و بزرگی هم از این دست تاکنون منتشر شده است، گرچه هیچگاه جای مفاتیح الجنان را پر نکرده و نخواهد کرد.

آفت این گونه آثار را می توان در ادبیات کوچه بازاری، خرافه پردازی، نداشتن ترجمه روان ، آوردن پاره هایی از قرآن که بی احترامی به این کتاب مقدس است و باعث سوء تفاهماتی می شود، نقل ادعیه غیر مأثور و بی سند، غلط های فاحش املایی و انشایی به ویژه در متون عربی و اعراب گذاری های نادرست و دیگر عیب ها دانست که نه تنها مخاطبان را به مقصد نمی رساند که باعث سردرگمی و ملال آوری می شود.

در راستای رفع چنین عیوبی و پاسخ شایسته به نیاز مخاطبان فهیم و متدین، اثری قدم به عرصه نشر گذارده که احترام به سلیقه، سواد، وقت و معنویت افراد را مدنظر قرار داده و با کاری علمی و محتوایی، در قالبی شکیل ، به دست علاقه مندان رسیده است.

«مفاتیح النجاح» اثری است شامل" دعاها و اعمال ماه رمضان" که با کاغذی مرغوب و سفید و در 352 صفحه ، قطع وزیری و جلد گالینگور ، چاپ شده است.
حجت الاسلام مهدی عبداللهی در نگارش و تالیف این اثر، به منابع دست اول و معتبر مراجع کرده و دعاهای مأثور ومنقول از پیشوایان معصوم با نشانی در پاورقی و با اعراب گذاری با روشی نوین و روان را گرد آورده است.

در حروف زنی این کتاب نیز انتخاب نوع واندازه قلم، متناسب با کتاب دعا در نظر گرفته شده و متن عربی و ترجمه در دوصفحه مجزا و رودررو قرار یافته است.
فضیلت ماه رمضان، دعاهای رؤیت هلال، دعاهای روزها و شب های رمضان، دعای افتتاح، دعاهای سحر، دعاهای روزانه و اعمال و دعاهای مخصوص برخی شب های رمضان، اعمال شب قدر، اعمال و دعاهای آخر ماه رمضان، دعاهای وداع و اعمال شب و روز عید فطر و نمازهای شب های رمضان از مطالب تشکیل دهنده این اثر معنوی است.

ترجمه متون عربی این کتاب به عهده حجت الاسلام علی مؤیدی بوده و نام کتاب « مفتاح النجاح» نیز از کلام امیرالمؤمنین علیه السلام، برگرفته شده که فرمود: «الدعاء مفاتیح النجاح و مقالید الفلاح»

حجت الاسلام مهدی عبداللهی نویسنده کتاب، دسترسی آسان به دعاها و اعمال را با نظم و ترتیب و فهرست بندی فراهم ساخته و در یک موضوع ، گاه از چند امام، دعاهایی را نقل کرده است.

انتشارات زمزم هدایت پژوهشکده تحقیقات اسلامی این اثر را در تابستان سال جاری (89) در 3000 نسخه و قیمت 5000 تومان چاپ کرده که به نظر می رسد با فرارسیدن ماه رمضان، اولین چاپ آن نایاب شود.

انتظار می رود ادعیه و اعمال ماه های شعبان و رجب و نیز ایام خاص مانند اعتکاف و حج و عمره نیز در آینده از این نویسنده منتشر شود؛ همچین قالب ها و قطع های گوناگون. گرچه این کتاب به ادعیه و اعمال پرداخته اما نیکو بود فصلی را به احکام روزه اختصاص می داد تا پاسخ گوی این نیاز مخاطبان نیز بود. این اثر به راحتی می تواند با حذف ترجمه فارسی و ترجمه متون توضیحی و دستورات اعمال به زبان عربی به صورت کامل عربی برای علاقه مندان در کشورهای همسایه تنظیم شود و در مجموع در نمایشگاه های تخصصی و عمومی با استقبال مخاطبان مواجه شود. /916/ن601/ع

ارسال نظرات