۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۸۲۲۳۲
ظهور آغازی دوباره(53)؛

استاد حوزه علمیه تبریز: امنیت روانی جامعه در گرو ترویج فرهنگ مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: ولایت اهل بیت(ع) سبب پویایی و نشاط در جامعه می شود، از این رو باید با تقویت ولایت‌پذیری در آحاد جامعه به آرمان‌های اسلامی نزدیک‌تر ‌شویم.
مهدويت
میکائیل جمال پور، رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به برخی احادیث و روایات در مورد زمان و نشانه‌های ظهور امام عصر(عج) گفت: آنچه در این میان مهم است؛ همان برقراری حکومت عدل و داد از سوی آن امام همام است و نباید در مسائل فرعی که گاهی مطرح کردن آنها موجب تشتت و حیرانی می شود، متوقف شد.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد به مهدویت، امنیت روانی جامعه را تأمین می‌کند، خاطر‌نشان کرد: ولایت اهل بیت(ع) سبب پویایی و نشاط در جامعه می شود، از این رو باید با تقویت ولایت‌پذیری در آحاد جامعه به آرمان‌های اسلامی نزدیک‌تر ‌شویم.

جمال‌پور با اشاره به برداشت غلط از موضوع انتظار و مهدویت افزود: برداشت‌های انحرافی از انتظار، بشریت را دچار سردرگمی می‌کند، به دلیل حساسیت موضوع متأسفانه خرافه‌‌هایی فرهنگ مهدویت و انتظار را تهدید می‌کند که باید روحانیان و مبلغان حوزه مهدویت این خرافات را از دامن این اندیشه ناب بزدایند.

وی با بیان این‌که ائمه اطهار(ع) در زمان خود از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و ابزارها استفاده کرده‌اند، گفت: مثلاً امیر مؤمنان(ع) برای اولین بار از شمشیر معروف به نام ذوالفقار که دارای دو لبه بود استفاده کردند، اما موضوع مهم تر فتح قلوب مردم، اولین و اصلی ترین مرحله پیروزی امام زمان(عج) در زمان ظهور خواهد بود و اگر به تاریخ صدر اسلام نیز توجه کنیم، خواهیم دید که در جریان فتح مکه از سوی سپاه اسلام، پیامبر اکرم‌(ص) ابتدا قلوب مردم مکه را تسخیر کرد و فتح فیزیکی مکه مرحله بعدی این پیروزی بود، به گونه‌ای ‌که در این جریان هیچ خونی ریخته نشد.

رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه امروز نه تنها شیعیان و مسلمین بلکه تمام آزادی‌خواهان جهان یکصدا در حال طلبیدن یگانه منجی عالم بشریت هستند، البته رسالت شیعیان پرهیز از خیال پردازی و افسانه بافی برای زمینه سازی مقدمات درک محضر قطب عالم امکان است.

وی همچنین تأکید کرد: تلاش در جهت سالم‌سازی فضای اجتماع با اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع، ترویج و تبلیغ احکام اسلامی و توجه به پرهیزگاری را از جمله خصوصیات منتظران امام زمان(عج) است.

استاد حوزه علمیه تبریز توبه واقعی و باز‌گرداندن حقوق مردم به آنان را از وظایف منتظران مصلح جهان عنوان کرد و گفت: مسمانان و شیعیان با ادای حقوق ضایع شده دیگر مسلمانان و توبه، در زمره منتظران واقعی قرار می‌گیرند./935/ت302/س
ارسال نظرات