۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۸۲۳۷۶

اجرای طرح توسعه مرقد امام زاده تاج العارفین در شوش

خبرگزاری رسا ـ معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان از اجرای طرح توسعه مرقد امام زاده تاج العارفین در شوش خبر داد.
مرقد تاج العارفين در شوش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام روح الله شریفی‌نژاد معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: بقعه متبرکه تاج العارفین، نوه امام موسی کاظم(ع) در شوش، توسعه خواهد یافت.

معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: این بقعه که متعلق به امامزاده قاسم بن عباس بن موسی الکاظم(ع) معروف به تاج العارفین است در ده کیلومتری شمال شهرستان شوش در نزدیکی روستای رداده واقع شده است و اخیرا طرح های عمرانی خوبی در آن به انجام شده است.
 
وی با بیان این که مرقد امامزاده تاج العارفین از لحاظ آب و هوایی در منطقه گرم سیری قرار گرفته که در زمستان آب و هوایی معتدل و تابستانی گرم دارد به وجود زمین‌های کشاورزی زیاد که در زمستان و بهار بسیار با طراوت می باشد اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی مسیرهای منتهی به بقعه متبرکه آسفالته، و تردد با سهولت انجام می گیرد.

حجت الاسلام شریفی نژاد افزود: به سبب نبود ساختمان مناسب و حداقل امکانات از جمله برق و آب، این بقعه متبرکه در سال‌های پیش مهجور واقع شده بود که در این مدت با تلاش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در بقعه متبرکه تاج العارفین تمهیداتی مانند برق کشی بقعه متبرکه، بهداشت و لوله کشی آب فراهم شده و همچنین ساختمان حرم مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است.

معاون امور بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به ظرفیت های گردشگری و زائرپذیر بودن منطقه تأکید کرد: مرقد امامزاده تاج العارفین، به سبب قرار گرفتن در مسیر عبور و مرور مسافران استان و خارج بودن از شهر می تواند به عنوان مکانی بسیار مناسب برای زیارت و استراحت زائرین و مسافران به ویژه در ایام نوروز و اواخر سال باشد؛ از این رو کاروان های راهیان نور می توانند از امکانات و فضای بسیار زیبا و مناسب آن استفاده کنند.

وی با بیان این که بقعه یاد شده به سبب کمی امکانات و عدم آگاهی عمومی در گذشته، همچنان جایگاه مناسب خود را به دست نیاورده است خاطر نشان کرد: اکنون فرصتی به دست آمده است تا همزمان با اصلاح، مرمت ساختمان بقعه،تکمیل امکانات و توسعه آن در جهت احیای این بقعه متبرکه گامی برداشته شود./945/پ202/س
ارسال نظرات