۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۸۲۵۲۴
مسؤول حوزه علمیه خراسان شمالی:

مسجد اصلی‌ترین پایگاه‌ه تبلیغات دینی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هیأت امنای مساجد باید فرهنگ اسلامی را به آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان ارائه دهند و زمینه حضور فعال‌تر افراد را ‌در این پایگاه‌های دینی فراهم کنند.
مسجد
حجت الاسلام مسعود قاسمی، مسؤول دفترنمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد‌ اظهار داشت: هیأت امنای مساجد باید فرهنگ اسلامی را به آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان ارائه دهند و زمینه حضور فعال‌تر افراد را ‌در این پایگاه‌های دینی فراهم کنند.

وی همچنین نقش مبلغان در جذب جوانان به مساجد غیر قابل انکار است و افزود: در این راستا مبلغان باید با برقراری ارتباط تنگاتنگ با جوانان، برگزاری برنامه فرهنگی جوانان و جلسات سخنرانی به شیوه‌های نوین جوانان را به سوی سعادت و کمال رهنمون سازند.

وی به اهمیت تبلیغ در دنیای کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا رسالت خطیری بر عهده مبلغان دینی است که مبلغ دینی باید دین شناس بوده و حرف و عملش باهم یکی باشد.

حجت الاسلام قاسمی، از مساجد به عنوان سنگر در جهان اسلام نام برد و افزود: مساجد به عنوان مهم ترین مرکز فرهنگی قابل اعتماد مردم هستند و در زندگی و حیات اجتماعی مسلمانان نقش مؤثری دارند.

وی ابراز داشت: از زمان پیامبر(ص) مسجد نه تنها جایگاه عبادت، بلکه یکی از مراکز مهم قضاوت، تعلیم و تربیت، علم و دانش و محلی برای رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز بوده است.

مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی از مردم خواست ضمن تلاش برای بهره مندی از ماه مبارک رمضان در جذب کودکان و جوانان خود به مساجد و حضور در مراسم‌های مذهبی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: هر چه پاکیزگی و بهداشت مساجد و حسینیه ها بیشتر رعایت شود، مردم به ویژه نسل جوان رغبت و اشتیاق بیشتری برای عبادت پیدا می کنند./966/پ202/س
ارسال نظرات