۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۸۳۲۰۷
حجت الاسلام مظلومی:

وظیفه روحانی کاروان مدیریت زمانی حجاج است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور روحانیان بعثه مقام معظم رهبری در کشور اظهار داشت: کاهش تعداد وسایل نقلیه جابجایی عربستان، باعث کاهش زمان و مشکل سر موقع حاضر شدن حجاج می شود و روحانی کاروان باید با ایجاد نظم، زمان حجاج را مدیریت کند.
مکه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مظلومی، معاون امور روحانیان بعثه مقام معظم رهبری در کشور، روز گذشته با حضور در جلسه روحانیان کاروان حج تمتتع سال 89 که در سالن همایش های سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه عربستان برای جابجایی حجاج تمهیداتی را در نظر گرفته است، بیان داشت: امسال وسایل نقلیه ای که در اختیار حجاج قرار گرفته بسیار کمتر از سال های گذشته است و باید روحانیان و مسؤولان کارون با مدیریت زمان کمال استفاده از وسایل نقلیه موجود را داشته باشند.

وی ادامه داد: کشور عربستان برای حل مشکل جابجایی اقدام به ساختن مترو و اجرای برنامه نقل ترددی را مد نظر داد.

معاون امور روحانیان بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: کاهش تعداد وسایل نقلیه جابجایی حجاج، باعث کاهش و نزدیک شدن زمان های حرکت می شود و مشکل سر موقع حاضر شدن حجاج را به دنبال خواهد داشت. متأسفانه مجموع کاروان های ایرانی منظم نیستند و همچنین نظم را با دستور العمل نمی توان ایجاد کرد، بلکه نظم نیاز به تمرین و کسب مهارت دارد و این کار بر عهده روحانی کاروان است که وظیفه مدیریت زمانی را دارد.

حجت الاسلام مظلومی اذعان داشت: امسال وظیفه روحانی کاروان به جهت نقل ترددی و بالا بودن سن حجاج بسیار سنگین و مشکل شده است؛ در سال گذشته از سفر افراد سن بالا به جهت بیماری آنفولانزا جلوگیری شد، و امسال به آن ها نوبت داده شده است باعث بالا رفتن میانگین سنی کاروان ها شده است.

وی در پایان تصریح کرد: روحانیان کاروان حج و زیارت در صورت تغییرمشخصات، تلفن، ادرس و شماره حساب های خود را در سایت سازمان اصلاح کنند./968/پ202/ص

ارسال نظرات