۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۸۳۳۲۳

معاونان پژوهشی حوزه های علمیه خواهران از مرکز نور بازدید کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره به نرم افزار چند رسانه ای جامع تفاسیر، این نرم افزار را بزرگترین دائره المعارف چند رسانه ای قرآن کریم عنوان کرد.
مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نورسافت، غلامرضا رحمانی افزود: این نرم‌ افزار شامل متن کامل 302 عنوان کتاب در قالب 1419 جلد در زمینه تفسیر، ترجمه، آوانگاری، لغت و فرهنگ‌نامه قرآنی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: نرم افزار چند رسانه ای قرآن کریم جامع تفاسیر با آخرین نیازسنجی های روز جامعه تهیه و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

رحمانی که در جمع گروهی از معاونین پژوهشی حوزه های علمیه خواهران سخن می گفت: هدف از تولید این نرم افزار قرآنی را رفع نیازهای قرآنی و تفسیری مسلمانان در اقصی نقاط جهان عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این نرم افزار 184 تفسیر فارسی و عربی در قالب 1225 جلد وجود دارد که از این تعداد 54 ترجمه فارسی شامل 21 ترجمه برگرفته از تفاسیر و 33 ترجمه مستقل به چشم می خورد.

رحمانی، ترجمه های خارجی را از بخش های دیگر این نرم افزار عنوان کرد و اظهار داشت: 47 ترجمه در 25 زبان خارجی از جمله؛ انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیولی، پرتغالی، لهستانی، روسی، بلغاری، آلبانیایی، بوسنیایی، ترکی استانبولی، اردو، ژاپنی، چینی، مالایی، بنگالی، هندی و سواحلی از جمله ترجمه های خارجی این نرم افزار است.

وی بیان داشت: متن کامل چهار عنوان تفسیر انگلسیی در30 جلد با امکان جستجو، پنج فرهنگ‌نامه معتبر قرآنی در 32 جلد، سه لغت‌نامه عربی به عربی در یک جلد و یک لغت‌نامه عربی به فارسی یک جلدی از دیگر قابلیت های این نرم افزار چند رسانه ای قرآن کریم است.

غلامرضا رحمانی در بخش دیگری از سخنانش به لوح فشرده نورالجنان اشاره کرد و گفت: لوح فشرده نورالجنان، حاوی گلشنی از ادعیه و آثار اخلاقی و عرفانی است.

وی افزود: در این نرم افزار متن کامل67 عنوان کتاب گنجانده شده است مانند: کلیات مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه، منابع اصلی دعاها مانند: الدعوات عده الداعی، کامل الزیارات، مسار الشیعه و مصباح، المتهجد. کتب شرح و ترجمه ادعیه از قبیل: ریاض السالکین وترجمه مفاتیح الجنان و صحیفه سجادیه از بزرگانی چون : فیض الاسلام، الهی قمشه ای و عبدالمحمد آیتی، کتب اخلاقی و عرفانی همچون؛ المراقبات ، مصباح الشریعه، مکارم الاخلاق ، منازل السائرین و مهمترین آثار اخلاقی - عرفانی امام خمینی (ره) مانند: شرح دعاء السحر،آداب الصلوه و سرالصلوه.

رحمانی ادامه داد: با استفاده از این نرم افزار می توانید از قرائت متن کامل مفاتیح الجنان و صحیفه سجادیه بهره مند شوید و از پخش آوای مناجات، مولودی خوانی و مرثیه سرایی همراه با مشاهده دهها تصویر جذاب مذهبی لذت برید.

وی یکی دیگر از امکانات جالب این لوح فشرده را نمایش و قرائت ادعیه آداب و اعمال منتخب در هر روز مطابق تقویم روزانه عنوان کرد و اظهارداشت: با گنجاندن امکان جستجوی پیشرفته و قابلیت های متنوع پژوهشی در این برنامه زمینه انجام تحقیقات گسترده در کتب دعا و اخلاقی برای نخستین بار فراهم آمده است./919/د102/ع

ارسال نظرات