۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۸۳۳۷۵

هفتاد و یکمین شماره نامه جامعه رسید

خبرگزاری رسا ـ جدید ترین شماره نامه جامعه ویژه مرداد ماه از سوی حوزه علمیه خواهران‌، جامعة الزهرا منتشر شد.
ماهنامه نامه جامعه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در گزیده ای از سرمقاله این شماره که با ماه شعبان پرداخته می خوانیم:«یکی از اعمال ماه شعبان روزه است؛ از امام صادق گزارش شده است که فرمود: رسول خدا چون هلال ماه شعبان را می دید دستور می داد، منادی ندا در دهد که ای مردم! شعبان ماه من است، خدا رحمت کند کسی را که مرا در ماه من یاری رساند. آنگاه فرمود:‌امیر مومنان فرمود: از آن هنگام که صدای منادی رسول خدا را شنیدم، روزه ماه شعبان را ترک نکردم. »

بررسی تفصیلی عرفان های نوظهور در ایران، تناسخ از دیدگاه اسلام، اعراب آواره؛ یهودیان صاحب خانه، گام های زندگی مشترک،سیره مردان آسمانی، جانا حدیث حسنت در داستان نگنجد و آرزو بر جوانان عیب نیست از بخشهای این شماره نشریه نامه جامعه هستند.

در گزیده ا ی از« اعراب آواره؛ یهودیان صاحب خانه » آمده است:«برابر با نظریه صهیونیستی، هر نوع جذب شدن در جوامع دیگر، به منزله از دست دادن«جوهر یهودی» و آغاز«نابودی» برای ملت«یهود»است؛ یه همین دلیل صهیونیست کوشید تا اعراب را به راه و شیوه های گوناگون از فلسطین بیرون کند. درست از همین زمان بود که یک ملت به طور کامل از سرزمینش رانده و حق مسلم و تاریخی و طبیعی آن، با برنامه ریزی و توطئه استعمار گران غربی نادیده گرفته شد.»

از دیگر بخش های گنجانده شده در این نشریه می توان به تبلیغ نوشتاری، یک قدم تا میقات بندگی، سلام خدا و جبرئیل بر تو، پنجره، فقه و زندگی، پژوهش دات کام و خبرها اشاره کرد.

در گزیده ای از « تبلیغ نوشتاری » می خوانیم:«در انتخاب تعبیر مناسب، مخاطب نقش بسیار مهمی دارد. در داستان کودکانه، نوع و دامنه لغات محدود می شود. در آثار علمی که برای عموم نوشته می شود، نمی توان اصطلاحات خاص علوم را که برای متخصصان جایز است، به کار برد.»

هفتاد و یکمین شماره نامه جامعه ویژه مرداد ماه به مدیر مسؤولی مرضیه معینی و از سوی حوزه علمیه خواهران‌، جامعة الزهرا منتشر شده است./916/ن602/ع

ارسال نظرات