۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۸۳۶۵۱
امام جمعه رامسر:

مبلغان در تعیمق باورهای دینی جوانان در ماه رمضان تلاش بیشتری کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رامسر امام جمعه رامسر با بیان این‌که وظیفه مبلغان در ماه مبارک رمضان بسیار سنگین تر از ماه های دیگر سال گفت: مبلغان باید با بهره گیری از فضای محراب و مسجد در تعیمق باورهای دینی جوانان تلاش بیشتری کنند.
امام جمعه رامسربه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام عبدالرحمان باقرزاده، امام جمعه رامسر، امروز در جلسه شورای روحانیت که به مناسبت استقبال از ماه مبارک رمضان در این شهرستان برگزار شد، با تبریک به مناسب فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از این ماه به عنوان ماه مهمانی خداوند توصیف کرد و گفت: در این ماه همه ی ماه میهمان دریایی از فیض ملکوتی هستیم.

وی با تأکید بر بهره گیری حداکثری از فضائل این ماه الهی افزود: از دست دادن فضائل معنوی ماه مبارک رمضان پشیمانی بسیاری خواهد داشت چون همیشه این چنین فرصت هایی برای انسان ها به وجود نمی آید.

امام جمعه رامسر با بیان این‌که ماه رمضان یکی از پرفضیلت‌ترین ماه‌های اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این ماه پر فضیلت خداوند متعال درهای بهشت را به سوی بندگان خود می گشاید و شیطان در این ماه در بند فرشتگان قرار دارد تا انسان بتواند بازگشتی دوباره به اصل خلقت خویش کند.

حجت الاسلام باقرزاده با تأکید بر این‌که در این ماه یاید فضای فیزیکی و معنوی مساجد به گونه ای باشد تا موجب جذب حداکثری جوانان شود، خاطرنشان کرد: باید زمینه بهره مندی جوانان و نوجوانان از معنویات این ماه پر فیض را فراهم کنیم.

وی به نقش مبلغان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: مبلغان در این ماه الهی وظیفه سنگینی در تبلیغ احکام الهی و ارتباط تنگاتنگ با جوانان دارند تا بتوانند در تعمیق باورهای دینی در آنها موفق باشند.

امام جمعه رامسر با اشاره به این که رمضان، ماه ضیافت الهی و بازگشت به ضمیر پاک انسانیت است، تصریح کرد: قدر و ارزش ماه رمضان بسیار بالا است باید از لحظات و اوقاتش نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر نیز در این مراسم با بیان این‌که احیای معنوی مساجد را در برپایی هر‌چه باشکوه‌تر نماز جماعت دانست و گفت: نماز جماعت باید در مساجد برگزار شود و امام جماعت به عنوان رکن مسجد عمل کند./950/پ202/س
ارسال نظرات