۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۸۳۷۵۸

در روز مقاومت اسلامی از دستاوردهای مقاومت حزب الله لبنان تجلیل شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: مقاومت سی و سه روزه حزب الله لبنان نشان داد که ایمان و اعتقاد به ارزش های دینی، بر لشگرهای مجهز نظامی پیروز می شود.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان

حجت الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی گفت: آیات متعددی در قرآن بر مقاومت تاکید دارد و خداوند یکی از صفات مبلغان الهی را نترسیدن از هیچ قدرتی به جز خداوند عنوان می کند.

وی بیان داشت: مقاومت نیاز به پایداری دارد و فرهنگ اسلامی اگر بخواهد باقی بماند با موانع زیادی روبرو است که باید در مقابل آنها ایستادگی کند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ابر قدرت ها، آمریکا و صهیونیزم با مبانی اسلامی مخالف هستند و آن را مانع منافع خود می دانند و طبیعی است که در این مسیر فتنه انگیزی کرده و مسیر را ناهموار کنند.

وی گفت: نظام های استکباری از تشکیل حکومت های اسلامی بسیار می ترسند و نمی خواهند از فلسطین که ندای پیامبران شنیده می شود، شعائر اسلام ترویج شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: امروز حزب الله در زیر پرچم اسلام، شعار حمایت از اسلام و ضدیت با استعمار را سر می دهد و سزاوار است در روز مقاومت اسلامی، حمایت های خود را از مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین تجدید کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای جنگ سی و سه روزه لبنان، اظهار داشت: مقاومت حزب الله اعلام موجودیت مقاومت اسلامی در مقابل نقشه های آمریکا و اسرائیل بوده و حاوی این پیام مهم بود که مقاومت اسلامی اگرچه از لحاظ کمی ضعیف است اما با ایمان و اعتقاد به ارزش های دینی می تواند بر لشگرهای مجهز پیروز شود.

کارشناس امور دینی، یکی از آثار جنگ سی و سه روزه را، نگاه منفی مردم جهان به اسرائیل عنوان کرده و ادامه داد: مقاومت حزب الله به خوبی نشان داد که حمایت جهانی متوجه مظلومان است و مردم جهان هوشیار شده اند.

وی رهبری سید حسن نصرالله و ارتباط خاص وی با رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران را ارزشمند بیان کرد و گفت: سید حسن نصرالله با وجود پایگاه مردمی و پیروی از سیره امام خمینی(ره) دارای اثر گذاری وافری در هدایت مقاومت مردمی لبنان است. /909/ت302/ع


ارسال نظرات