۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۸۳۷۷۴
آیت الله کعبی:

امروز شاهد دوران باز تولید عزت اسلامی و کرامت انسانی به برکت انقلاب اسلامی هستیم

خبرگزاری رساـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی گفت: لبنان با مقاومت سی و سه روزه توانست هیمنه رژیم صهیونیستی را که با جنگ روانی خود را شکست ناپذیر معرفی کرده بود، بشکند.
آيت الله كعبي عضو مجلس خبرگان رهبري


آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی، به خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: فرهنگ مقاومت ریشه در فریضه جهاد و دفاع از کیان اسلام و دفاع از سرزمین اسلامی دارد و زمینه پیشرفت، کرامت، عزت، عدالت است.

وی با بیان اینکه ملتی که فرهنگ مقاومت نداشته باشد، ضعیف و عقب افتاده خواهد شد، بیان داشت: در سایه مقاومت، ملت ها مستقل، آزاد، پیشرفته و شکست ناپذیر خواهند بود.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در فرهنگ شیعه مقاومت ریشه در فرهگ عاشورا دارد که دفاع مقدس نمادی بارز از این فرهنگ عمیق اسلامی است.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی لبنان مدلی از مقاومت اسلامی است که در سایه انقلاب اسلامی ایجاد شده و لبنان در پناه آن می تواند هویت خود را بازیابد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: لبنان با مقاومت سی و سه روزه خود توانست هیمنه رژیم صهیونیستی را که با جنگ روانی خود را شکست ناپذیر معرفی کرده بود، بشکند و مسیر نابودی اسرائیل را هموارتر کند.

وی مقاومت سی و سه روزه لبنان حزب الله لبنان را حاصل توکل بر خدا، ایمان به آرمان های اسلامی و وظیفه شناسی و روحیه شهادت طلبی دانست و ادامه داد: حزب الله لبنان یک حزب ایمانی، انقلابی، جهادی، سیاسی و اجتماعی است که بر اساس پیروی از رهبری دینی شکل گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: وضعیت منطقه خاورمیانه روز به روز به ضرر اسرائیل در حال تغییر است و به برکت انقلاب اسلامی دوران باز تولید عزت اسلامی و کرامت انسانی را شاهد هستیم.

وی بیان داشت: اسرائیل در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و مرگ تدریجی او در پیش است اما این رژیم گاهی می خواهد با اقداماتی، تحرکات منطقه ای را دامن بزند اما این اقدامات، نتیجه ای جز سرعت سقوط را به دنبال ندارد. /909/ت302/ع




ارسال نظرات