۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۸۳۸۰۱
استاد حوزه علمیه:

رسانه ها به انعکاس ابعاد گوناگون مقاومت در جهان توجه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری گفت: مقاومت سی و سه روزه نقش بالایی در نشان دادن توحش صهیونیزم به جهانیان داشت.
حزب الله لبنان


حجت الاسلام ذبیح الله نعیمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مناسبت روز مقاومت اسلامی، گفت: در فضای تقابل افکار و اندیشه ها، نزاع و چالش هایی پیش می‌آید و فضای لبنان سال ها است شاهد گفتمان های گوناگون است.

وی ادامه داد: لبنان شاهد تجربه استعمار خارجی بوده اما توانسته در سالیان اخیر به برکت مقاومت اسلامی سهم بالایی از تفکرات اسلامی را لمس کند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: صهیونیزم سال ها است به دنبال بازگشت به اقتدار قبلی خویش است و در راه رسیدن به این هدف از شیوه های گوناگون بهره جسته است.

این کارشناس امور سیاسی اظهار داشت: تحولات بعد از جنگ جهانی به گونه ای رغم خورد که در منطقه خاورمیانه، جایی برای استعمار و استکبار باز شود و اسرائیل متولد شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توانسته گروه های شیعه منطقه را به تکاپو بیندازد، گفت:انقلاب ایران باعث شد تا ظرفیت های جدیدی برای شیعیان ایجاد گردد و در مقابل صهیونیزم توان جدیدی تولید شود.

عضو دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، اقدامات رژیم صهیونیستی را برده داری نوین عنوان کرد و بیان داشت: از آنجا که تنوع تحرکات غیر انسانی اسرائیل گسترده است، دامنه مقاومت اسلامی هم گسترده خواهد بود که رسانه ها باید تمام ابعاد مقاومت را به تصویر بکشند.

وی مقاومت به وجود امده در مقابل اسرائیل را مقاومت نوین نامیده و بیان داشت: یهودیان غیر صهیونیست هم در نقشه های استعماری اسرائیل برده محسوب می شوند و تبعیض و نژاد پرستی در مکتب صهیونیست موج می زند.

کارشناس علوم سیاسی، نقد ابعاد مقاومت در سطح جهان را خواستار شد و اظهار کرد: برای ارتقای فرهنگ مقاومت باید به نقد و ارزیابی آن بپردازیم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران ما را برای مقابله با استکبار آماده کرد و مقاومت اسلامی در ادامه مسیر انقلاب اسلامی ایران توانست نقش وافری در ادامه مقاومت و استکبار سیتزی ایفاء کند.

وی گفت: مقاومت سی و سه روزه لبنان توانست سطح توحش اسرائیل را در افکار جهانی روشن سازد و مسیر نابودی اسرائیل را هموار تر کند./909/ت302/ع

ارسال نظرات